Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Direktlänk till inlägg 12 december 2007

HATA RADIOTJÄNST....

Av Stamp-E - 12 december 2007 10:10

Jävla fucking radio-tjänst jävlar.. ge fan i mig.. jag vill inte, tänker inte, gör inte o betalar inte er jävla avgift.. jag vill inte ha era kanaler, och tittar fan aldrig på tv.. den burken står där för att min son ska kunna se barn-filmer på dvd, och kanske han ser bolibompa då o då.. jag tänker inte pynta några tusentals kronor om året för det.. no way jose...

sen får ni tycka vad ni vill om mig.. hade jag varit en tv-fan, och tittar varje dag, så klart, då hade jag gjort rätt för mig, men det lilla han tittar.. tja, då kan ni ju skicka räkningen till honom.. och slå ut det på tiden som vi använder den... jag betalar gladeligen de kronorna det hade blivit då.. .nä tvi fan.. o vilka metoder de använder sen..  lol... de hade inte ens sett någon tv när min gamla gamla mor öppnat dörren, och därför ej kryssat i observationer på lappen.. de hade bara skrivit tv-innehav medges.. va? medges? de frågade inte ens min mor... sicka idioter.. men så är det när man lägger en sån grej på privatpersoner som gör det på provision.. just det.. så ligger det till.. de får ungefär 200 spänn per person som de jagar fatt i... nä tvi tvi på er... sälj röven istället era jevla as...

 o om ni känner likadant som jag, så ska ni få en kopia på det jag mailade till dom.. så kan ni ju skriva till dom ni med o be dem fara åt helvete.. fan.. jag skulle vilja dra igång en kampanj mot det... usch.. nu var jag sne... men så blir det när de kör sina blåsar-grejer.. ok.. här kommer brevet, håll till godo: 


Hej. Efter samtal i telefon med er kundtjänst, blev jag ombedd att maila er så att ni är förberedda när ärendet kommer in. Igår kväll när jag kom hem från jobbet, låg det en lapp från er. Det var min 70-åriga gamla mor som hade öppnat dörren när ni ringt på, och den enda frågan hon hade fått var om vi var nyinflyttade. Därefter hade hon fått uppge mina uppgifter, skrivit under, och blev ombedd att ge mig lappen. Jag blev mycket häpen, eftersom vi ej äger någon tv, och ingen tv-mottagare av någon sort. Av ideologiska skäl gjorde vi oss av med tv:n när vår snart 3-åriga son föddes. Och givetvis kan heller ej inspektören sett något sådant, och det visar sig på lappen eftersom fältet observationer är tomt. Ni får hemskt gärna komma hit och titta, eller smyg-pejla eller vad ni nu gör för att kontrollera om man äger någon tv-mottagare över huvud taget.

Men jag blir genast konfunderad, och ifrågasätter starkt dessa "maffia-metoder" av desperation som de frilansande tv-nissarna sysslar med. Jag vet att de går efter listor över vilka som betalat tv-avgift, och jag vet att de arbetar med provision, och tydligen verkar de räkna kallt med att alla som ej förekommer på denna listan givetvis luras och fuskar. Det kan ju aldrig vara så att man faktiskt INTE äger någon tv eller dylik mottagare. Det är faktiskt en hel del människor som vägrar befatta sig med tv-mottagning av den orsaken att det bara sänds elände mestadels, och att man kan umgås och fördriva tiden på det sätt som man gjorde före dumburkens tid.

Jag hoppas att vi slipper såna här "trakasserier" igen i framtiden, då min tid faktiskt kan användas till viktigare saker än att kontakta er. Märk väl att detta är ANDRA gången jag får bemöda mig på detta sätt. Man ska väl inte behöva gå till media med allting nuförtiden, bara för att få lov att leva sitt liv i fred... Ursäkta att jag kanske låter lite arg, men man blir så klart väldigt irriterad när något sådant inträffar en andra gång.

Med Vänliga Hälsningar

Riräjs Ålin

 
 
ingells

ingells

15 december 2007 18:42

Här är min bloggadress. Gamla gamla mor? Det skulle hon läsa ;-)

Tv-licens ja. Bli en svensson och dra ett strå till stacken, haha! Visst är det oschysta metoder, men det är INNEHAV av tv som det gäller oavsett vad man använder den till. That´s life och SVERIGE....

http://ingells.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stamp-E - Söndag 24 mars 21:46

Av Stamp-E - Lördag 23 mars 23:52

    haha såg denna av en slump på Youtube Shorts och insåg att vi inte sett den men att den verkade ball, gav den en chans, och den var helt ok.    En rolig charmig och underhållande komedi med goa twistar, den påminner lite om Click och l...

Av Stamp-E - Lördag 16 mars 22:53

  ALLTSÅ FFS!!! PÅ RIKTIGT... 7,4 på imdb... HUUUUUR??? VA????? och nu när jag kollar i efterhand så ser jag att det endast är 83 pers som röstat så det måste vara riggat...    jaja va ska man säga... storyn var ok men den blev så sugigt d...

Av Stamp-E - Söndag 10 mars 19:55

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards