Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Stamp-E - 8 februari 2010 12:11






 hehe... ja jag vet, det är samma film, men tre olika trailers... filmen är helt underbar...


otroligt vacker, spännande, kuslig, sorglig, ja allt... helt otroligt bra gjord... en måste se....





Av Stamp-E - 8 februari 2010 10:13

mmmm.... fan... lide dållig på uppdatering just nu.... o andra sidan så är det ganska stiltje just nu.... det är jobb, chill, familjen, poker.... jag har ju väldigt mycket på jobb, så att slänga in ett inlägg på jobbe-tid är nästan omöjligt nu för tiden... förutom som nu, när en ställer in... då har jag några minuter över.....


men som sagt, det sker inte mycket... krigade med mongo-hunden imorse, skickar snart honom till avlivning... allvar.... han ska inte morra o hugga o sånt mot sin husse.... det är inte friskt beteende... men jag har gett hon En enda chans till... sen gör jag av mig med honom... o nej, det är inga problem.... jag tänker bara på framtiden, att han inte ska skada någon så att man får problem med det.... men men... den tiden den sorgen... tur man har en granne som är jägare, så att man bara behöver betala för en kula... *svart humor*


mmm... blev stejkad i sista sekunden till söndags-turren på MPS igår... 600 i inköp... hade bestämt mig från början hur jag skulle spela, riktigt bra tight-aggressivt spel.... gjorde några snygga moves i början.. nice bluffar... men jag loosade på mina bra händer, ak aq o olika pocket-par...


efter första pausen hade jag 2700 i marker kvar av en start-stack på 5500 och nu var mörkarna 200-400.... men eftersom jag hade bestämt mig från början hur jag skulle spela, så bidade jag min tid... all u need is a chip and a chair. så jag väntade... på nästa big blind ställer en snubbe som har några hundra mindre än mig... tittar ner på a9, tänker att han pushar med vilket ess som helst eller mindra par, och dessutom när han vet att jag bara har några hundra mer, så jag tar synen... han har a5 i klöver, men jag träffar en nia på flopp, bland turn och sen är det över...


fortfarandra short-stackad krigar jag på... nästa bb så ställer en annan snubbe som har några hundra mindre än mig... lyfter a 10, resonerar som förra gången och tar en syn. snubben har q6 off! visste han bara gjorde ett move. spikar både ett ess o en tia på flopp, på turn får snubben hål-pipe-draget, men han missar o jag dubblar mig nästa igen...


sen hustlar jag mig igenom timme efter timme, hela tiden strax under 10 ggr bb.... final-bord, samma sak... fold fold fold... spelar sjukt tight.. foldar bra händer som 99, 77, face-cards, aj, etc. hittar aa, o då har ändå en före synat med höga blinds, en slagit upp rätt bra o jag ställer med knappt 2/3 till.. men dom foldar...


sen kommer två nyckel-händer som avgör allt... först ställer sb, jag tittar ner o ser ak, blixt-syn, snubben har aq, jag träffar kung, han får hål-pipe-draget på turn men missar o jag dubblar upp...


sen på blinds 2-4 tusen.... jag sitter på bb, vi är 3 spelare kvar, knappen bara limpar in, small blind synar, o jag tittar ner på k8 off o checkar.... flopp k 7 5 regnbåge. small blind checkar, jag ställer med 32 k, en mega-överbet, men jag vill inte bjuda in något drag o nöjer mig med dom 12 k som är i potten. då blixt-synar knappen, small blind lägger sig, o jag tänker FUCK... men knappen har QQ! o hittar ingen av sina två outs... BOOOOOOOM... 76 k plötsligt, den andra snubben tar ut han som loosade mega-potten, o då kör vi en chip-count. jag har 79 k, och han har 80 k, o eftersom vi inte vill köra en coin-flip, så tar vi 4500 var... helt ok timpeng.. :D 300 i dricks, 2100 tillbaka till k för stejken, o en fin slant ner i fickan.. najs.. :


yes yes... k ska jobba extra i dag, så jag får se om jag ska grinda lite på nätet eller bara chilla.. peace yall..  

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards