Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Alla inlägg under februari 2012

Av Stamp-E - 6 februari 2012 09:24

shit... snart bud på att starta en anonym blogg där jag bara ska skriva massa om hur både socialtjänsten och klienterna inom socialtjänsten beter sig.. ibland kan man inte tro det är på riktigt.. men detta måste jag bara skriva av mig....


jag blir uppringd av en klient som blev avslutad hos oss i början av januari.... personen blev då överflyttad till en annan stadsdel/kommun... personen fick bistånd från oss till den 10e januari... dessutom fick personen utbetalt första delen av spädbarnsutrustningen som man får i tre delar, en före födsel - en efter o en efter 1 år ungefär.... i alla fall.. personen fick barn den 9e januari.... o lämnade oss den 10e januari....


när hon ansöker om andra delen av spädbarnsutrustningen samt kostnaden för sjukhusvistelsen i samband med födseln hos sin nya handläggare, så ger de avslag och hänvisar till oss.... va...???????????????? haha...


ärligt talat.. jag vet att man har sina budgetar, men kom igen.. är ni sinnesjuka eller.. va ville ni att personen skulle göra... tvinga sjukhuset att dra ut bebisen, snabbt skriva en handskriven räkning och rusa hit med navelsträngen flygande för att hinna ansöka innan den 10e januari.... u got to be fucking kidding me...


jag sa bara till personen att ansök du igen.. o har dom några problem, så kan du be dem ringa mig, eller be om ett skriftligt avslag så ska jag hjälpa dig att överklaga det så det stänker om det....


shit så upprörd jag blir.. jävla amatör-idioter rent ut sagt....


hoppas jag lyckades hålla detta anonymt nog haha...

Av Stamp-E - 6 februari 2012 07:20

torsdag..... Vi firar 8 år tillsammans.. dumpar lil e hos farmor o drar iväg till jensens.... äter en underbar förrätt och varmrätt... på borden ligger där såna där pappersunderlägg med reklam... vi har i förväg bestämt att vi inte ska ha efterrätt, men på reklamen finns där en liten tävling där man ska skicka iväg ett sms o så sker en lottdragning om en värsting-efterrätt... så klart som den spelare man är så kan man inte låta bli... o så klart lika säkert som amen i kyrkan, eftersom jag inte skulle äta efterrätt, så vinner jag så klart en mega-efterrätt... o man måste lösa ut den direkt.. så jag erbjuder den till k... men hon tittar på bilden o säger att den är nog inte så stor ändå, så ät du den o så tar jag en egen... sure, ok, varför inte, en liten efterrätt då....


in kommer detta här monstret.....


 


en helt underbar tjock frasig härligt gräddad våffla med massor av chokladsås på, en jätte-hög med underbar mjukglass, varm jordgubbssylt och rostade hasselnötter.... shit så god den var....


efteråt drar vi iväg o lirar bingo i några timmar... mycket trevligt...


när vi hämtar prinsen så säger farmor att han är lite hängig....


vi drar hem o tar tempen... killen har 40,9 graders feber! vi ringer sjukvårdsupplysningen, o de säger att ge honom en alvedon och avvakta en o halv timme ungefär... efter vi gjort det så tar vi tempen igen.... 40,7 graders.. nicht good.. ringer dom igen o dom säger till oss att åka in till barnakuten... så det är bara o köra in.... sjukt kallt ute... väl på plats ingen kö... hans feber har gått ner lite grann.. systern tar en odling o sen får vi träffa doktorn som säger att det KAN vara halsfluss igen, men det behöver inte vara det... hon skriver ut ett recept på antibiotika o säger att vi ska avvakta någon dag o se om det blir bättre.... hem igen o däcka...


Fredag.. .vaknar av att någon jävla idiot-sepe-mongo-granne spikar tidigt som fan.. o det verkar vara typ tio-tusen nubb han spikar, så det är många många många många mååååånga spik-slag som blir högre o högre..... har ju inte sovit många timmar... helt död....


känner mig lite kass.. bestämmer mig för att ställa in träningen....


vi bara chillar hemma... ja allihopa.. :)


 


kallt som fan ute är det oxå... det var nästan 13 minus bara en liten stund innan jag tog denna bilden...


 


får något fnatt o bestämmer mig för att jag ska fira lördag idag istället.. tuggar massa gott... K sticker iväg o handlar värsta allan-frukosten....


vi blir bjudna på middag hos p o p så vi käkar där o hänger hela fredagskvällen...


på natten så vaknar lilleman o kräks av sin hosta.... hög feber igen... ínte kul....


Lördag... upp tidigt... vi ska ju jobba i landskrona.... lämnar lilleman hos mormor och den lille hunden där med...


på väg hem till p o p för att lämna den store så tittar jag på värmemätaren i bilen o ser att den har nästan passerat det röda.... PANIK! slänger mig in i en ficka o låter bilen vila... kör vidare hem till p o p o får dumpa bilen där... vi lånar puckes bil.... tanka ännu en bil.. köper kylarvätska för att slå på på natten....


iväg till landskrona... vi är där halv tolv för det skulle vara cashgame innan turneringen började klockan ett... inget cashgame....


klockan halv fyra, alltså fyra timmar senare, hade vi tjänat 2 kronor o 25 öre var.... kände paniken stiga.. jag låg ute med en hel del pengar redan.... o fan vad vi fick kämpa.. shit så trögt det gick...


efter att ha dealat till halv fyra -fyra på morgonen, och efter att dom som hade pokern varit extra generösa, plus att vi fick några hundra extra i dricks, så gick jag 200 spänn plus... va... så jävla sjukt....


in till malmö... trycka donkan halv fem på morgonen haha.... hämta upp store hunden.. dumpa puckes bil... slå i en liter koncentrerad kylarvätska i min bil... glida hem... min säkring som är till fläkt - tuta- vindrutetorkare har lagt av, så vi fick sitta o skrapa insidan av rutorna hela tiden medans vi frös så vi huttrade....


hemma vid fem på morgonen... så klart åt jag vidare på massa gott.. yes i know im sick....


vaknar tidigt av att ännu en sinnesjuk granne har bestämt sig för att leka med sin DAMMSUGARE FRÅN HELVETET!!! alltså jag fattar inte vad det är med folk... städa på andra dagar idiotjävel.. inte nio tio söndag morgon...


ligger i sängen och har mega-ångest över att jag tappar totalt kontrollen de dagarna som jag ger mig själv tillåtelse att äta gott.. inser att jag aldrig någonsin kommer att kunna äta kontrollerat.... ungefär som med andra substanser.... antingen så äter jag det inte alls, eller så bara trycker jag helt hejdlöst i huvudet... det är fan sjukt... jag har fan ingen normal sund relation till ätande.... jaja.. sånt e livet...


upp o iväg o handla o hämta ut medicinen till prinsen, vi bestämmer oss för att nu får vi börja med kuren o se om han blir bättre...


vi bestämmer oss för att äta pizza till middag o jag handlar (så klart) en riktigt sjukt mega-pizza.... Tomat, ost, skinka, kebab, salami, bacon, banan + extra ost..... sinnes... o efter jag ätit upp den så äter jag en stor bit av prinsens pizza oxå....


vi glor på Real Steel....



SHIT SÅ FET DEN VAR!!!!!!!!!! alltså jag blev så grymt förvånad.. jag trodde det var en sån tönt-film med robotar som slogs o sånt shit... typ som transformers.... men schi fick jag... den var grym.. o robotarna var liksom bara en del av någonting mycket större... en riktigt feel-good film... med tårar i ögonvrån.... sjukt bra... riktigt jävla bra...


sent på kvällen var prins inte alls bra... så han fick följa med ut med hundarna vid tolv på natten o svalka av sig lite... han uppskattade det o däckade sedan i soffan....


måndag.... vid personalingången ser det ut så här.... någon som är kinkig på soc kanske haha..


 

Av Stamp-E - 3 februari 2012 11:41

upp 2 hekto... förkyld... ställer in träningen idag... synd om mig... hehe.. illl be back... trevlig helg

Av Stamp-E - 2 februari 2012 07:43

härligt kallt var det.... 9,3 minus.. en jävla tur att det inte blåste.....


 


o inte någon snö heller så att vi har någon nytta av kylan... för dessa pisse-flingor som föll igår räknas fan inte... det är ju mest frost...


 



Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards