Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Alla inlägg under mars 2013

Av Stamp-E - 12 mars 2013 21:29

är helt slut... shit... 


nu flera dagar i rad runt fyra fem på eftermiddagen så blir jag totalt helt slut... börjar huttra... fryser riktigt.. är helt slut... tappar färgen i fejset... allt slås ut... 


sen trycker jag fede-middagen i huet... o blir helt slut... men på ett gott sätt... .


nu är k och j iväg på coop och inhandlar kvällens syndande hehe.... det blir ett gäng smarriga kagor och kanske lite godis.... fan behöver socker... känner verkligen det... eller så bara intalar jag mig det hehe.... 


i övrigt så börjar jag verkligen och ordentligt just nu känna av att kroppen börjar läka.... att ärren börjar strama... att magen plötsligt är jävligt tight.... när jag rör mig upp o ner så riktigt sjunger mina ärr.... eller stygnen rättare sagt... och på vänstra sidan så gör det faktiskt jävligt ont.... men jag överlever... för det är en sån smärta som liksom släpper efter några sekunder.... 


jaja.. det är bara att bita ihop... i övrigt så finns det inget stopp på flödet i dränet... så det finns ingen risk att jag blir av med det imorgon.... jag ligger på runt 250 ml dygnet, 500 % mer än vad som gäller för att bli av med det, måste ner i under 50 ml per dygn för att de ska ta den...  men färgen är fin.... ljus o fin.... så det är ju mest sårvätska och lymfvätska med lite blandat blod som kommer... men jag misstänker att det oxå påverkar mitt mående.... denna ständiga sinande ström av vätska som lämnar mig.... 

Av Stamp-E - 12 mars 2013 15:28

känns skönt att ha softat idag... känns som kroppen mår bättre idag... att jag kommit ner i varv.... 


men det rinner fortfarande stora mängder vätska ut i dränet.... men färgen är iaf fin.... 


får se vad de säger på uppföljningen imorgon eftermiddag, ska dit 15.30.... 


i övrigt.... det här med maten.... eller rättare sagt, det jag stoppar i huet.... har ju inte riktigt "skött" det efter operationen... vill o andra sidan inte se det på det sättet heller... .


jag förstår att min kropp inte klarar att återhämta sig på den mängden mat som jag brukar äta.... det märker jag efter bara ett par timmar.... den räcker perfekt till en frisk kropp.. men en kropp som har varit utsatt för ett så stort trauma, som ska genomgå en så stor återhämtning, verkar behöva ha massor av gott hehe... socker o mat haha.... 


men visst, jag hade inte behövt trycka gott i huvet varje kväll sen jag kom hem... kunde nöjt mig med några extra mellanmål... men u know me.... en beroende ut i fingerspetsarna.... så när jag äter, så äter jag.... 


inga problem, jag vet ju precis vad jag sysslar med... så jag skuldtrippar mig inte... det handlar ju inte om någon tillbakagång... det handlar om att jag bara tar några extra lördagar haha.... det är ju såååå synd om mig haha... 

Av Stamp-E - 11 mars 2013 22:29

känner mig ganska obehaglig till mods... rädd nästan.... 


var ju o träffade folk där på kliniken idag... alltså kärringen var helt jävla rubbad... riktigt dum i huvet... snackade mot min läkare o var allmänt otrevlig och dryg... men sen då o då under samtalet så var hon plötsligt trevlig.... hon var jätteförvirrad... snurrrade iväg till läkaren flera gånger under samtalet... 


anledningen till att jag gick dit, dvs om jag skulle börja med blodförtunnande eller ej, hamnade helt i skymundan, och jag fick henne att för tredje gången springa in och störa opererande läkare bara för att hon totalt nonchalerade det jag sa och pratade om .... 


min läkare hade sagt att jag skulle inte mäta vätskan i dränen, den skulle absolut mätas, och han hade liksom redan verkligen förvissat mig om att jag skulle ordna fram en digitalvåg för att vara exakt... detta flög hon nästan i taket över... förstod inte alls varför han skulle säga så... o så gör de minsann aldrig.. var riktigt otrevlig.. och sa flera flera gånger med riktigt hög röst mot mig : MEN HUR MYCKET VAR DET DÅ? VA? VA? alltså flera flera gånger.. det var helt surrealistiskt.. .då hade jag ändå sagt flera gånger att jag har ingen aning, att jag endast vägt det för det var det jag fått besked om... 


o jag sa att jag mätt det höger o vänster var för sig.. o ändå sa hon hela tiden.. är det bägge.. va va va... alltså shit.. helt jävla störd kärring.... 


hon tog det ena dränet... var helt inställd på att hade det minsann gått under 50 ml/g på ett dygn så skulle det ut... men den andra sidan ligger på nästan 200 ml/g dygnet! o de sitter ju ändå under sammma hud fast på var sin sida... 


men jag orkade helt enkelt inte kämpa mot henne... .jag var och är totalt slut... först kämpa ner till bilen.. sen funkade inte hissjäveln där på stället.. så tre trappor upp....  o sen hennes jävla pajas-attityd.... 


jaja.. vi får se vad som händer nu... jag ska mäta/väga fram till onsdag, sen ska jag dit på eftermiddagen den dagen.... då ska vi se hur vi gör med dränet och blodförtunnande... 


men jag känner mig orolig... för jag är orolig att vätskan bunkrar upp där inne.. för vart ska den annars ta vägen? o det flödar ja jävlar i det på andra sidan.... mmm... men visst, det blev mycket idag, både fysiskt och psykiskt, och det påverkar... så vi får se.... 


synd att en sån sepe-kärring ska jobba där.... när alla hennes kolleger, de jag träffat i alla fall, är helt underbara.. o så kommer ett sånt ärke-kräk, ett äkta kiosk-mongo.... 


to be continued

Av Stamp-E - 11 mars 2013 09:56

fick ju besked av min doktor att jag omedelbart nu på morgonen skulle kontakta kliniken för att få komma in och bli undersökt innan jag började med mina blodförtunnande. detta eftersom mängden som runnit ut i mina drän förmodligen varit ganska hög i helgen... 


möttes av värsta skepsisen först... o massa frågor om jag hade tid bokad, vad han egentligen sagt, varför jag ringde, att han inte sagt något, och om jag inte redan hade tid, bla bla bla.. men den kärringen var förvirrad förra veckan oxå, så det kunde jag ta... de tog mina uppgifter och skulle återkomma... 


och återkom gjorde de... en riktig köns-ords-kärring ringde... fy fan va jag kände mig nertryckt... och jag kände mig som en jävla idiot... men visst, jag skulle typ vara FETT TACKSAM för att de lyckades rota fram en tid till mig halv två i eftermiddag.... o då skulle jag anmäla mig någonstans... 


jag var bara ödmjuk och trevlig hela tiden, men hon var bara på mig hela tiden och var huggig och otrevlig... så jävla obehagligt... va fan, jag ringer för att min läkare säger det, inte för att jag tycker det är kul.... 


nä det känns inte speciellt kul alls att åka dit i eftermiddag... hoppas inte det är den jävla nollan som ska ta emot mig... 

Av Stamp-E - 10 mars 2013 17:26

kommer väldigt mycket vätska ut... 


är rädd som fan att bara för att jag gav mig ut igår så kommer det att straffa sig... 

att de kommer att behöva söva mig och sprätta upp mig en 3e gång... behöva ligga inne igen.... 

orkar inte det... jag gör inte det alltså... 


men jag har haft sms-kontakt med min opererande läkare.. han säger först och främst till mig att jag får absolut inte börja med blodförtunnande förrän jag varit inne för undersökning imorgon bitti. så så fort kliniken öppnar så kommer jag att ringa dit och boka omedelbar tid för undersökning av buk..... 


jag håller er givetvis underrättade....

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards