Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Alla inlägg den 3 april 2013

Av Stamp-E - 3 april 2013 20:42

jo men kyss karlsson.... 


fick tag på tandis i förmiddags... har fått en tid till imorgon.... kommer att bli tvungen att sätta i en stifttand.... mmmm.... gissar på 6-9 tusen för det.... häääärligt..... en olycka kommer sällan ensam sa en gammal kollega till mig.. nä sa jag, men jag får väl vara glad för det för då slipper jag fokusera bara på jobbet och dess ångest..... någon där uppe tog fasta på det, och jävlar i det vad jag inte ska tänka på jobbet..... 


kommer hem, skattebeskedet har kommit...  


jo men visst... 1103 spänn ska skatteverket ha plus ränta.... lol 4 what liksom tänker jag... jag sätter mig och kollar igenom det gång på gång... fattar absolut ingenting.... jag har inte jobbat extra, inget annat vid sidan som kan snurra till det med skatten.. försöker få tag på någon där men typ halva sverige ringer och det gick inte ens att sätta sig i kö.. 


jaja, grabben ska iväg på kungfu, så vi drar..... när vi precis ska ta ut vagnen genom dörren.. .PANG... hela jävla fucking svetsade fästet som håller uppe karossen smäller rakt av.... går inte att punda ihop alltså... jävligt kul... vi köpte den inför prinsens födelse... visst, inte helt ny, men ändå..... inget att göra åt.... 


jagar på blocket... får tag på en svinfin emmaljunga och lyckas pruta ner det till en tusing.. så det var ju gött.. förutom att det var en tusenlapp vi inte hade räknat med.... inga bilder nu eftersom mobilen sitter i laddaren.. men det är en grann kärra hehe.... k plundrade den gamla totalt och gjorde ett riktigt hemmabygge hehe... brio/emmaljunga-vagn tihi... 


hemma igen får jag tag på skatteverket några minuter innan åtta.... och en riktigt trevlig snubbe berättar hur det ligger till, på ett sätt så jag kände att aha, ja men då deklarerar jag direkt och betalar in pengarna.... ok ok, jag ska förklara då.... 


jo, alltså, skattetabellen täcker ett visst antal procentenheter, för man kan inte ha en skattetabell för varenda decimal... så har du tur, är du på rätt sida och får tillbaka, och otur, så får du betala tillbaka,, svängrummet ligger på 2500 kronor, det vill säga att du får aldrig tillbaka mer än 1250 och behöver aldrig betala mer än 1250 om det är just så som jag beskrivit... inga extrainkomster, ingen olik ob, bara din vanliga lön med vanlig löneförhöjning..... men som han sa och som jag skrattade åt, jag betalar inte in något felaktigt, jag har ju lånat dessa pengarna av staten under året.... visst, han har rätt.. men ändå.. whatever..jag har deklarerat och betalat in cashen...... 


men i nästa lön så åker jag ju på x antal tusen mindre på grund av 2 veckors sjukskrivning.... så det kommer svida i samband med en tand för x antal tusen, vagnen och skatten... plus flera kalas... men va fan.. det är ju bara pengar haha.... när dom är slut så är dom slut..... (men mina röge-pengar rör jag schi, det är 4 veckor i thailand/asien om 20 månader c.a.)


men men.. fuck it... imorgon 08.00 är det akademikliniken.... får se hur mycket de får tömt ur mig innan jag svimmar haha..... sen tandis halv tolv... emellan ska jag hinna med telefontid och ett nybesök.... 2 3-parts-möten och ett vanligt besök på eftermiddagen.. o så bizznizz på kvällen hehe... saar vi

Av Stamp-E - 3 april 2013 11:34

har snackat en hel del med kolleger idag... kolleger som känns på samma nivå.... har inte hunnit prata med alla jag velat.. men nästan.. har vädrat mina tankar.. mina känslor.. mina funderingar.... 


hade precis ett gött snack med en annan av de manliga som jobbar här... om det här med känslan av att kollegerna inte är som man trodde.. att det trash-talkas bakom ryggen... att folk back-stabbar dig... visar sina "rätta" sidor... att gå till jobb varje dag trots att man knappt står ut... men fuck it... för man får väl lära sig att stänga av... för just nu så jobbar vi inte med socialt arbete... även om det är så det heter.. .snarare underhållning, och inte underhåll i form av sång och dans, utan underhåll av folks liv.... ähh... skitsamma vad jag snurrar in mig i nu... .


huvudsaken är att det just nu, i detta ögonblicket, känns lättare att vara på jobb.. visst, sen blev inte mitt nybesök av som jag tyckte skulle bli jobbigt eftersom det sket sig med tolk på plats och vi skulle ha telefontolk samt att jag har fått små tips om att det är några riktiga hustlers.... men jag har bokat om dem till nästa vecka :D ... behöver sömn och styrka innan dess hehe... .


nä jag kör hårt på att Jag inte är slav, jag kan sluta när jag vill.... jag tror det blir lättare så.... 


shit manhattan vad jag har mina Hopes Up inför det där jobbet jag sökt som går ut på tisdag.... hoppas hoppas hoppas att de inte redan har någon tilltänkt och bara söker för att det måste gå till så.... och att min ansökan inte trillar väck någonstans i mängden... för annars jävlar är det jobbet mitt... det ska gudarna veta... herregud så perfekt det är... alltså allvar, det låter kanske överdrivet, men det talade till mig, och det bästa av allt, det talade direkt till mina kunskaper och erfarenheter.. haha, fan när jag skrivit ansökan och gick igenom den, så såg det ut som om jag ljög, så bra passade den ihop med det de sökte... riktigt sjukt perfekt... .

o det bästa av allt är att tjänsten inte börjar förrän den 9e september.. så jag lämnar liksom inte något skepp heller (även om jag ärligt talat inte skulle gråtit mig till sömns för det, men reko är reko, det är alltid bra att lämna i Good Standing för man vet aldrig i framtiden)... plus att jag hade hunnit ta ut min semester hehe... visst, jag hade fått skjuta på föräldraledigheten, men fuck it... ....mmmm... haha... ja jag känner mig till och med lite glad just nu, trots att jag är på jubb.... 


o jag är så glad, lycklig och tacksam för min fru och barn... fuck vi har gått igenom mycket skit, men jag fokuserar på idag, och vi har det bra. tyvärr så är jag inte den man just nu jag önskar i och med att jag inte kan lyfta, bära, rasta hundar, ta hand om min lille bebis, köra bil, inte ett enda shit... hon är min chaufför, skötare, städare, tvättare, barnpassare, doktor, sjuksköterska, allt.. hon gör allt.. och jag kan inte prisa henne nog... så jag har lovat mig själv att göra mitt absolut bästa för att inte förstöra våra kvällar genom att osa av ångest för mitt jobb... jag lyckades hyyyfsat igår fram tills min jävla krona bröts av tillsammans med tanden.. då blev det lite ångest igen.. och en lätt attack när jag lagt mig.. .men hon höll god min, tröstade och klappade på mig.... hon är så jävla grym.... 


nä nu får jag se vad det blir till lunch... visst, jag sköter inte min kost 100%, men va fan... kroppen behöver kanske lite mer energi än några knäckemackor för att återhämta sig.. jag får väl träna ikapp sen haha.... 

Av Stamp-E - 3 april 2013 08:15

fy fan jävlar i helvetet va jag fryser... ända in i märgen.. och gäspar... är helt slut.... 

har precis tagit ipren och alvedon, så jag hoppas att det hjälper och att det släpper lite... 

fan.. tufft o äta oxå.... tog mig över 30 minuter för att få i mig tre knäckemackor... va... sick... 


fortfarande tufft på jobbet... men jag hittade på ett mantra igår som jag försöker tänka på och rabbla när dödsångesten vältrar över mig... "Du är inte slav, du kan gå när du vill"... jag vet att det är en sanning med modifikation... men  jag ska försöka tänka på i alla fall....... 


men vi hörs

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards