Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Stamp-E - 18 augusti 2013 14:08

hehe såg dessa i parkeringshusets kulvertar, och lyckades fan ta mig sno det absolut sista exet där var...


 


sen spanade jag och puckik på mycket merchandise... men herrejävlar vilka priser.. kom igen.... 

vi jämförde med deras officiella sida på nätet där du oxå kan handla från tour 2013, och vissa grejer var upp till nästan en tredjedel av priset där.... ska man verkligen scamma loss på konsertbesökare så? vi gav fan 950 spänn var per biljett, då ska vi väl få köpa något lite billigare..


en hoodie, häftig iofs, men va fan, 700 spänn utanför arenan.... 250 för en muggjävel.... bara vanliga programmet för konserten 200 spänn!!! sinnes.... så nä, vi skippade fan det... kanske beställer lite från hemsidan istället... så det är samma grejer.... 

Av Stamp-E - 18 augusti 2013 13:27

ser att fotona blev små :( 


orkar dock inte klydda med 100+ foton... är där något eller några som ni vill se i större format, så bara hojta så ska jag nog bjuda på det.... måste ju dela med mig av min magiska upplevelse...


det var massa annat grymt.... han har aktuella foton på avlidna som avlidit i brott, krig, etc, som anhöriga skickat in och som han projicerade på ett helt otroligt sätt på the wall, ibland var det hundratals foton som var uppdelade på varenda en "liten" (det var en gigantisk mur) sten, helt otroligt var det... 


sen är ju Roger Waters väldigt provokativ i det han tycker, han lägger ju skulden på det mesta i samhället på de stora bolagen och religionerna, så hela hans show är ju proppfull med symboler, kors, davids-stjärnan, shell-logga, mcdonalds, mercedes, etc etc etc..... 


och har ni inte hört eller sett The Wall (för den finns som film, så rekommenderar jag er omedelbart att se den, lyssna på den, insupa den, för den är magisk)


svårt o hitta en bra trailer på grund av rättigheterna....


här är hela det fantastiska albumet...



kommer säkert komma med många fler inlägg om denna helt otroliga upplevelse



Av Stamp-E - 18 augusti 2013 13:03

den går knappt att återge i ord.... det är nästan att förnedra den genom att degradera den till något så simpelt som en konsert... det var en föreställning, en show, ett mirakel... jag tror att det är så nära perfektion man kan komma utan att (officiellt) vara gud själv...


Roger Waters, The Wall, Ullevi, 130817, kommer att vara lika etsat som 050227 och 120821. Tre tillfällen då jag såg mirakel hända... och nej, jag överdriver inte, snarare tvärtom. Jag tror att jag smakade på himlen igår.... 


mitt hår stog konstant på hela min kropp, mina ögon blötlades av lyckotårar, jag var hög i flera timmar. Vi var 37000 som bara var mitt i det här infernot, det var något helt otroligt. 


Vilken scen,  ljudanläggning, förberedelse, för att inte tala om vad som skedde hela tiden under showen,,, muren som byggdes och revs, byggdes och revs, små bitar här, hela där, etc.... alla de gigantiska dockorna som han har med i showen, vi snackar 4-vånings-hus-dockor som rör sig som om de levde, en gigantisk gris, alltså den var så sjukt stor, som styrdes och manövrerades för att slutligen skänkas till publiken som slet den i stycken (och nej, de lämnade inte ens en smula kvar till en som betalde dyra pengar för en sittplats)


ja det var helt otroligt.... helt otroligt.... och min vän med sin ms, han kämpade, snubblade, föll, reste sig, kämpade igen, han tog sig över sträckor och ytor jag själv nästan tyckte var jobbiga, det var stigning på ordentlig lutning, flera gånger upp och ner för x antal trappor för att pissa  och ta sig in och ut, men han gjorde det, han gjorde det för vår "Rogge", något vi väntat på att se i 10 månader och som vi gjorde tillsammans.... ja det var köttigt puckik.... (men det var ganska mysigt att hålla handen så mycket tihi)


att köra upp och ner till götet gick sick snabbt oxå... gillar att de har gjort om våra motorvägar till 140-150 hehe.... men självklart så skötte jag mig när polisen stoppade mig i natt, jag blåste så fint och visade mitt kort.... 


och idag när jag går igenom mobilen, så visar det sig att jag tagit sinnessjukt mycket bilder.... en del bra, en del dåliga, men eftersom jag tagit dem, så måste jag givetvis dela dem med mig.... (o nej, jag upplevde inte konserten genom mobilen haha, och nej, jag tog inga videos, jag var fullt upptagen med att njuta)


                                                                                                                                                                                                                 

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards