Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

En fråga till mina läsare

Av Stamp-E - 9 januari 2013 07:43

Hej hej.


Ett argument jag möttes av igår.... 


En klient som säger att hen hellre har ekonomiskt bistånd än jobbar som lokalvårdare (utbildad städare med heltidsjobb och heltidslön), för att det är skämmigt och folk ser ner på en....


alltså 4 real.. egentligen är det inte en fråga, jag skrev så mer för att väcka provokation... för det är väl ingen vuxen människa där ute i verkligheten som på riktigt resonerar så???

 
 
Ingen bild

OmahaNinja

9 januari 2013 08:18

Tjo! I´m back! :)
Hörru, det där handlar om REN JÄVLA LATHET!
Alla whinar om att det inte finns jobb men vill man så finns det.
Hade jag personligen hamnat i den sitsen att jag blivit arbetslös hade jag sökt ALLT som fanns och varit ute MINST 8h om dagen och knackat dörr på företag.
När vi skulle flytta upp hit till Sthlm så gjorde jag så, jag brydde mig inte speciellt mycket VAD det var för jobb bara jag fick tag i ett som jag sen kunde ha som plattform för att i lugn & ro söka mig vidare sen.

Over...

Stamp-E

9 januari 2013 08:54

hallå där ninjan, roligt att se att du håller koll på oss här nere hehe....

mmm kan bara hålla med.. .eller sjukt förvriden syn på livet....

jag gör oxå vad som så länge lovorna kommer fram...

take care...

 
Ingen bild

schumme

9 januari 2013 08:18

LOL

För det är ju inte lika skämmigt att gå på bidrag...
Kvittar väl fan vad man jobbar med. Alla lika värda osv..

Stamp-E

9 januari 2013 08:53

mmmm.... kan bara hålla med dig.. när jag var färdigutbildad så gick jag "ändå" som vårdare i ett år, jag brukade säga att jag var den mest utbildade vårdaren i hela malmö stad :D

 
Jonnie

Jonnie

9 januari 2013 08:51

haha ja de e inget jag rekomenderar att mucka med mig haha

http://www.Alwaysfabulous.se

Stamp-E

9 januari 2013 08:52

hehe nä jag lovar att låta bli ;) :D

 
Ingela

Ingela

9 januari 2013 11:10

Håller med schumme...

http://www.ingells.blogg.se

Stamp-E

9 januari 2013 12:52

mmm misstänker att typ varenda en sund människa (förutom schummovitch själv då hehe) håller med...

 
Kerstin

Kerstin

9 januari 2013 11:21

Härligt att det redan känns så bra utan giftpinnarna. Då vill man ju fortsätta så

Och jag hade gjort allt för att slippa snylta på staten. Sökt alla jobb, pluggat vidare m.m

http://chetti.blogg.se

Stamp-E

9 januari 2013 12:53

jaja det är gött som fan..

ja eller hur... wat dafuq liksom...

 
Tant A

Tant A

10 januari 2013 15:04

Ett drömyrke är det inte för mig, för med 4 ungar städar jag nog hemma. Men jag har jobbat som hotellstäderska, och hade grymt kul på jobbet! Och jag uppskattar lokalvårdare mycket, fifan hur vår omgivning skulle se ut om dom inte fanns!
Att se ner på en yrkesgrupp på det sättet är bara outbildad idioti. Folk fattar föga! *spottar och fräser*

http://everydaygodess.bloggplatsen.se

Stamp-E

10 januari 2013 15:38

mmm kan bara hålla med med ännu ett mmmm

 
ana

ana

10 januari 2013 21:35

Hur kan det vara skamligt att jobba och slita för sitt levebröd?!
Skämas borde den individen som förmår si att stå bakom en sån kommentar!

http://minus83kg.bloggagratis.se

Stamp-E

10 januari 2013 21:55

mmm eller hur... heeeelt förvriden syn på saker och ting... är det nu man ska känna sig gammal och säga "dagens ungdom".... :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stamp-E - Söndag 28 april 21:04

Av Stamp-E - Lördag 27 april 23:50

  OMG... alltså... ffs... sicket mög.. Netflix.. skojar ni... bud på att säga upp hela abonnemanget...    alltså grejen är att tanken är snöig. Man typ dör, eller väntar på döden, etc, det är ganska oklart, men man ska kanske till himlen ell...

Av Stamp-E - Söndag 21 april 21:34

Av Stamp-E - Lördag 20 april 23:38

  Vi fick äntligen tummarna loss och fick tag på Canceled och såg den. Och ja, den var ingen höjdare, tyvärr, den kändes rakt igenom som ett hopklipp av några filmer som var helt ok och trots flera filmer som var helt ok som var grunden för manu...

Av Stamp-E - Lördag 20 april 18:53

  hahaha alltså jag vet inte vad jag ska säga. Jag får nog dela upp recensionen i två delar, fast dom kommer nog ändå gå in i varandras. Alltså wow. W to the O to the W. Alltså.. jesus... om ni inte vet vad 4D är så är det 19 olika effekter som ...

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards