Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Alla inlägg under januari 2013

Av Stamp-E - 30 januari 2013 19:10

har ju fått höra sedan jag började träna att cykling är det sämsta träningen med lägst förbränning och löpning är den bästa allroundträningen och den träning som ger kroppen högst och mest förbränning... 


o se på fan... idag så bevisade min lilla manick det.... när cykeln visade 170 kaloriers förbränning, så visade min lilla manick endast 165 kaloriers förbränning..... 


men när löparbandet visade på 930 kaloriers förbränning.... så visade min egen mätare 1315 kaloriers förbränning! enda anledningen till att jag cyklade idag var för att jag väntade på ett löparband.... men va fan.. kom igen.. så dålig förbränning... shit som jag längtar till att börja springa ute... så slipper man vänta på jävla bandet.. 


dagens diagram


 

Av Stamp-E - 30 januari 2013 07:35

jag har varken skrivit eller lagt ut några bilder från begravningen i lördags.... 


bilder har jag inte lagt ut därför att jag tycker det är osmakligt...  det är jag som tycker det, ni andra får tycka vad ni vill.... men det är så olustigt hela grejen att jag inte ville ta några bilder på den lille kistan..... 

visst, jag kunde skrivit några rader, men jag vill vi går vidare i livet... ähh fakk it... spelar ingen roll....  vi vet var vi kommer ifrån, vi vet var vi hamnar... det handlar om vad vi gör där emellan... tyvärr fick inte lille L den valmöjligheten.... R.I.P lil man

Av Stamp-E - 30 januari 2013 07:34

En av brödernas döttrar bloggar oxå.. fick precis reda på det.... 


får ju självklart promota den då :D


Den heter Kul Med Djur (o nä, sluta nu med era snuskiga tankar haha)


http://kulmeddjur.blogg.se/



Av Stamp-E - 28 januari 2013 20:44

här är det i alla fall....


 


pulsmätare deluxe... riktigt fet.... man fäster den där grejen runt bröstkorgen... den innehåller gps o allt möjligt... mäter kalori-förbränning o tid o avstånd o vart man är (om man är utomhus) etc.... svinball... har ju kört bara löpning nu under typ två veckor, och haft den igång... 


ska visa två screenshot om hur det kan se ut när man för över det till datorn efter varje pass...


   


man ser kaloriförbränning, hur pulsen legat, högsta och lägsta, genomsnitt, vad som är bra etc.... på klockan man har visar den samma under tiden plus riktning o lite allt möjligt, den innehåller typ allt hehe... 

ser fram emot när jag ska börja springa ute o kan använda alla coola funktioner som den har... för inne på gymmet så kan man ju inte använda den maximalt... 


dock så är det skumt... för jag tror att den som mäter med hjärtat o sånt har bättre koll än maskinen jag springer på.... men maskinen säger 1100 kcal förbrända.... men min egen mätare säger 1481 kcal.... så jag vete fan va jag ska tro.. även om 1100 kcal är jävligt mycket, så är nästan 1500 ännu bättre hehe.... 


är det någon av er läsare som har erfarenhet av såna läsare/mätare av kroppen som kan hjälpa mig förstå?


anyway.... jag tänkte jag ska försöka låta er följa med i mina löparäventyr fram till min operation 6e mars... för sen får jag inte träna på evigheter :( vilket är förståeligt eftersom det kan döda mig! lol.. lustigt egentligen, något som annars räddar livet kan ta mitt liv.... 


men dagens pass.... 1100, eller 1481 kcal förbrända.... jag sprang 13 km och 570 metter.... detta gjorde jag på en timme och 37 minuter.... tjingeling

Av Stamp-E - 28 januari 2013 09:23

idag blev "vi", ja jag och ni mina läsare, ännu en familjemedlem rikare.. 


Vi välkomnar stort http://everydaygodess.bloggplatsen.se/ till oss... 


följ henne och hennes blogg :)

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards