Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Alla inlägg under augusti 2022

Av Stamp-E - 15 augusti 2022 22:40


En otroligt komplex, speciell, spännande, extrem, utsvävande, djup och metaforisk film. Jag förstår alla vinster och nomineringar vid filmfestivaler där man kan bejaka den här typen av filmer som inte går direkt i mainstream-kanaler (även om en del liknande faktiskt har bubblat upp på den "vanliga" bioduken)


Det är en fransk film, lite trier-känsla (som iofs många av denna typen av filmer har), utspelar sig i nutid och handlar om.. tja.. jag vill nog inte gå in så direkt på det utan den lämnar en öppen för tolkningar. Detta är en film för dig som gillar att se rätt brutala visuella grejer helt utan filter men utan att det blir köttigt på det brutala splatter-sättet utan mer verkligt, verklig smärta, verklig upplevelse. 


Jag skulle vilja säga att ett tema blir igenkännande i känslor, händelser och upplevelser. Detta är en film för människor som känner, människor som söker, människor som har förlorat, människor som letar... 


Jag är nog ganska tagen av filmen. Den gav mig väldigt mycket att tänka på och reflektera över och det brukar vara ett gott tecken på att regissören har lyckats. 


Jag kan dock säga att det inte är en film för alla, men jag kan säga att är du en människa som vill uppleva en "tankarnas resa", att uppleva mycket "aha" och "jaja" och "ja men så klart är det så" men samtidigt mycket "för helvete", "aj", och "vad sysslar hon/han med" så är detta en film för dig.


Detta är en film som låter tittaren delta i sin egen hjärna. 


Av Stamp-E - 9 augusti 2022 21:43


Wow vilken rulle. Alltså bara wow. Alla var otroligt nöjda, bästa betyget. Magiskt vacker, fint budskap, riktigt häftiga effekter, bra story, alltså den har allt. allt.

Av Stamp-E - 9 augusti 2022 08:52


väldigt intressant och rätt snöig rulle med bra action och spänning. 


Storyn är att om man gillar att bli skrämd så beställer man ett unikt uppdrag från ett företag. Påminner om den klassiska The Game med Michael Douglas (har ni inte sett den så har ni en galet fet rulle att se). 


Såg inte riktigt var komedin var som är en av filmens genrer, vi alla ifrågasatte det men men haha

Av Stamp-E - 7 augusti 2022 21:51


Vi har precis sett den sista av Minion-filmerna... och wow... alltså... bara wow... vilket mästerverk..


den var helt underbar. Man fick en riktigt bra inblick i Grus historia, vad som hände, lite om Minionernas historia, deras relationer, Grus familj, alltså allt möjligt, och det var riktigt bra action, bra humor, bra story, bra början mitten och slut... helt klockren. högsta betyg. Rekommenderas Verkligen.

Av Stamp-E - 1 augusti 2022 06:25

               


Minigolf på Kulladal, svärmor fyller år dagen efter så vi firar henne med först minigolf


                 


och sen middag på Jensens


     


på lördagkväll hänger vi med syrrorna och på söndag blir det chill o grill och sen är det måndag igen tjingeling

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards