Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Alla inlägg under september 2014

Av Stamp-E - 26 september 2014 09:06

började ju sviinbra... 


söndag, måndag, tisdag och onsdag fram till runt middag så åt jag precis som jag brukar när jag sköter mig... 

jag har dock inte kunnat träna då influensan blossade upp, så jag kände mig extra stolt att jag skötte min kost trots att jag är sjuk... 


men onsdag vid middag, jag kände mig riktigt riktigt sjuk..... ont i hela kroppen, ni vet så superflunsig... gryymt hungrig.... katja hade nybakade kakor... då snappade jag.... tryckte massor i huet hela kvällen... 


igår... skötte mig.... hela dagen... på kvällen i lokalen... snappade jag... det slutade med att jag 01.30 i natt tryckte en hel påse dillskruvar, den största påsen mnm peanut och en hel påse bilar i huvudet..... 


i morse så åt jag frallor från affären.... geez lol fakk.... 


men jag hade ändå "gått ner" haha... 


vikt 113,1 mot 112,6 förra veckan... så klart stämmer inte detta.. .kroppen är helt i olag.... 


men men.. nya friska tag på söndag.. .då bryter jag igen mitt dåliga ätande.... 


trevlig helg

Av Stamp-E - 26 september 2014 00:44

Av Stamp-E - 23 september 2014 14:23


(men jag älskar soundtracket hehe)

Av Stamp-E - 23 september 2014 12:54

helt sinnes.... 


dom har stoppat runt 20 ton falska dollars i tullen i kina i förra veckan... 

så nu går de igenom varenda paket för hand... 


vilket resulterat i totalt KAOS där... 


ingenting vi köpt de 2 senaste veckorna har gått iväg... INGENTING!!! 


Vilket innebär att vi har det lite krisigt med vissa grejer.... och alla grejer till den större 

iphonen som kommer, de sitter fast :(


dock så har vi redan allting till 4,7".. och det är den mest populära... 

och trots att den inte ens lanserats i sverige än så säljer vi som smör till den hehe... 


men jo... bull läge.. så bull på vissa skärmskydd så att vi idag har köpt från 

UK... vi betalde 700 spänn i porto bara för att få hit dem så snabbt som möjligt...

vi betalade mer i porto än vad själva grejerna kostar... men men.. .vad gör

man inte för kunderna :D



Av Stamp-E - 22 september 2014 22:27

jag har ju funderat länge på att ta tjänstledigt ett halvår, bara för att testa på företaget på heltid, jobba kontorstider.... 


så jag bad om ett förhandsbesked för ett par veckors sedan, och fick ett blankt nej i fejan... för det går inte så som det ser ut på jobb med sjukskrivningar etc... 


men min kollega letade upp en lag som handlar om tjänstledighet när man ska driva företag... 

och ska man tolka den rätt, vilket inte är så svårt, så kan de inte neka mig tjänstledighet, eftersom det de försöker hänvisa till inte funkar på det sättet... det är bara om min tjänst skulle vara så unik så bara jag kan göra den, då kan de neka mig.... 


så jag lämnade in idag och jag skrev även ett hyfsat långt brev där jag skrev hur jag tänkte, och hur det skulle gagna vår arbetsplats och hur det skulle öppna upp för arbetstillfällen men att jag samtidigt pekade på att de inte kan neka mig... 


tog några timmar så kommer min chef in och säger att hon har passat det åter till Hrutan för att hon inte hade hört talas om den lagen innan.... och sen säger hon "du har ju inte anmält bisyssla".... så hon visade mig hur jag skulle göra det och sen fylla i, och sen skulle hon "godkänna" den... .det finns inget i mitt företag som inte skulle kunna bli godkänt.. det konkurrerar inte... och jag sköter mitt socionomjobb klockrent!... 


men samtidigt.. samtidigt... så är man orolig... att de ska jävlas med mig.... 


så ja.. .jag tog tag i det... och gick med i facket... har gått med online.. och imorgon så ska jag bekräfta det över telefon.... så nu är jag SSR:are hehe :D o sen när jag kör företaget så ska jag bara ändra lite hur jag är med i facket, det kostar lite mer, men det är det värt för man får ju mer backup.... 


men det känns bra... för ska dom jävlas med mig nu, så kommer jag kontakta facket... .eftersom jag vet jag har rätt... haha.. fan snubben jag har företaget med är fackligt ansvarig på sin arbetsplats, och det är landstinget, och den är stor... ni såg väl honom i sydnytt hehe.. han gillar att sparka cheferna i röven, så det känns gött, han har koll på läget.... 


jaja.. jag håller er underrättade.. och i värsta fall, om det skulle bli riktigt jävliga, ja då säger jag upp mig... för jag tar fan inte någon skit när jag varit där nu inne på 7e året.... och gett allt.... 



Av Stamp-E - 22 september 2014 15:39

så bröt jag allt onyttigt igår... inte något alls.. och utan problem... 


det som är tråkigt är att min hals är fortfarande konstig, det gör liksom ont men det är inte direkt svullet...

men det går upp i örat... samtidigt så vill jag träna... så jag vet inte....


jag borde kanske bara chilla idag och känna efter tills på onsdag....


que sera sear...  

Av Stamp-E - 21 september 2014 01:48

har sett Divergent.



jaja... hehe.. riktigt snöig... visst, det blev en speciell twist mot upplösningen, men den blev dom väl nästan tvungna till... men jo fan, en riktigt snöig rulle.... lite svår för yngre att se kanske eftersom tanken i storyn kräver ett förstående för speciella olikheter i personligheter etc... ja ingen höjdare för aspergers heller hahahahahahah.... skämt åsido, skön rulle, jävligt speciell, men så ska ju en bra film vara.... 

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards