Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Alla inlägg under januari 2013

Av Stamp-E - 11 januari 2013 07:56

Ja lite så är det ju faktiskt nu... även om det är andra invägningen, så är det första sen jag är back on track so to speak.... inga mer utsvävningar och abnormalt ätande.... tillbaka till rutiner... känns bra... och dessutom som icke-rökare... ännu bättre... .har inte börjat äta mer för det... fy fan va alla jävla myter om att "sluta" röka bara är BS! Allen Carr Rulez!!!! anyway, back till ämnet... 


vikt 91,9 kilo.... ner 2,6 denna veckan.... .


tot 80,2 pannor ner... fortfarande 4,1 mer än vad jag vägde före jul haha.... men det är ok.. 


bmi 27,7 och det är gött... just in case kirurgerna skulle säga något... tror dessutom jag lyckas komma i bättre form på de 8 veckor som är kvar.. eller 7 veckor och 5 dagar... men whos counting ehhh... haha.... 


trevlig helg

Av Stamp-E - 10 januari 2013 22:47

P ringde precis.... Inte bra alls med lille L..... det var stabilt för några timmar sedan, men nu är det krisigt... de har svårt att få ut luften som finns i mellanlagrena i lungorna, och det finns luft vid hjärtat som de inte vågar ge sig på.... han har 3 drän och de kan inte sätta in fler.... de har sagt att blir det värre så måste de låta honom somna in.. ;( vi är jätteledsna här och hoppas att det finns någon högre makt som vänder på detta och ser till så att det blir bra igen.... prästen blixtinkallades och han är döpt..... 


håller er informerade

Av Stamp-E - 9 januari 2013 07:43

Hej hej.


Ett argument jag möttes av igår.... 


En klient som säger att hen hellre har ekonomiskt bistånd än jobbar som lokalvårdare (utbildad städare med heltidsjobb och heltidslön), för att det är skämmigt och folk ser ner på en....


alltså 4 real.. egentligen är det inte en fråga, jag skrev så mer för att väcka provokation... för det är väl ingen vuxen människa där ute i verkligheten som på riktigt resonerar så???

Av Stamp-E - 8 januari 2013 07:47

känns gött som fan i kroppen.... 

åttonde dagen som icke-rökare.... 

hehe... känns fan helt otroligt om jag ska vara riktigt ärlig... 

tänk.. jag har ALDRIG NÅGONSIN varit frivilligt utan cigg sedan jag började röka för cirkus 25 år sedan.... ALDRIG.... o nu så lever jag som icke-rökare utan att wajna eller sakna gift/cancer-pinnarna ett enda dugg.... 


jag uppskattar varje ögonblick på något konstigt sätt mycket mer nu, och det har bara gått 8 dagar.... kände det imorse när jag vaknade och gick morgon-rundan med hundarna.. kände mig mycket mer lugn inombords, harmonisk, kärleksfull, avstressad..... får se, ska bli spännande hur det kommer att kännas i kroppen om några veckor... 


mitt nya projekt på gymmet är att försöka springa hela mitt pass som jag kör på löparbandet.... försökte igår, men det går inte än så länge... men jag sprang igår först 200 kcal, därefter 135, sen lite med 35 kcal och avslutar med en löpsträcka på 125 kcal.... gick 10 kcal emellan de olika.... o det är jävligt mycket springande hehe... löpningen kör jag på 10 km/h och går på 6 km/h non-stop.... igår blev det ungefär sammanlagt sprungit 5,5 km.... 


jupp jupp.. men men.... back 2 work now..  skönt o slippa hålla på och stressa och planera in rök-pauser hela tiden på jobb hehe... :D


p.s blir litta nojig, när kommer bakslaget med att bli icke-rökare... 

Av Stamp-E - 7 januari 2013 21:02

P.s 7e dagen som icke-rökare and it feels great!!!

Av Stamp-E - 6 januari 2013 15:11

att kunna handplocka och välja ut massa olika frukter, precis vad jag skulle kunna vara sugen på då och då under veckan... handla till fru och barn.... viktigt med frukt.... dyrt, men gott, och väldigt nyttigt....


   

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards