Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Direktlänk till inlägg 10 april 2013

VuxenVarning Deluxe!

Av Stamp-E - 10 april 2013 08:15

jag och min fru har börjat diskutera husköp mer o mer på sista tiden.... 


men eftersom jag inte vill att hon bara ska tro det är snack, så har jag faktiskt, igår, kontaktat banken och bett om att få boka ett möte där vi kan diskutera hur det fungerar med huslån och hur det kommer att gå ihop med våra ekonomiska tillgångar.... 


Det finns några stycken intressanta objekt... ett SJUKT intressant.. som har legat ute i typ 4-5 månader.... så jag tror vi kan få ner priset... just nu strax under 2 millar... vi misstänker att det är för att omkostnaderna är höga för att det finns kvar... men vi får se.... vi vill inte boka tid för visning eller nånting förrän vi vet hur det ligger till hos banken... egentligen så är jag inte orolig för att vi inte skulle kunna få banklån... jag tänker mer på själva insatsen... för vi har inte de 15 % som banken brukar vilja ha... o inte de cirka 100 tusen som lagfart och pantbrev brukar kosta... de skulle man iofs kunna skaka fram.... så vi får se.... hade varit så jävla gött o äga en kåk... äntligen få min pool.... GRILLA ÅRET RUNT!!! hehe... 


så nu bara väntar jag på att banken ska ringa... SÅ RING FFS! :)

 
 
Ingen bild

Schumme

10 april 2013 11:54

Köper du ett hus för 2 miljoner blir pantbrev och lagfart 40-50k skulle jag tippa och inte 100k.

Stamp-E

10 april 2013 12:19

aha? ok.. tack för info.. har bara hört att det kostar runt 100 k, och trodde det var oavsett vad huset kostar... men 50 k i can fix :)

 
Ingen bild

Schumme

10 april 2013 11:55

Hos SBAB kan man låna upp till 95 %

Stamp-E

10 april 2013 12:18

mmmm... need the 100 man.. hehe.. kanske.. ähh jag får se, börjar med min egen bank.. sen frugans bank.. sen kanske byta haha...

 
Ingen bild

attkyssagrodor

10 april 2013 12:36

Ja minsann, det var vuxenpoäng på detta ;-)
Men kul att äga sitt eget....
Ja hur gör man när man byter länkar...Jag är som sagt extremt oteknisk så berätta gärna hur man gör :)

Stamp-E

10 april 2013 13:48

hehe eller hur haha.. .:D

ja jag tänker så oxå... kul med eget... hus framför allt hehe.. .

Jag har lagt till dig i min länk-lista...

det du gör. Först så tar du min adress, http://stamp-e.bloggplatsen.se och kopierar den så att du har den... elelr bara kommer ihåg den (precis som om man glömmer den hehe), sen väljer du Inställningar på din blogg. Därefter väljer du Länkar. Där fyller du sedan i Namn Stamp-E. Adress. (klistra in eller skriv) http://stamp-e.bloggplatsen.se och därefters spara och VOILA, där finns jag :)

 
Ingen bild

schumme

10 april 2013 12:53

Ganska enkelt att räkna fram lagfart och pantbrev

http://rakna.net/berakna/lagfart/
http://rakna.net/berakna/pantbrev/

Vi betalade 47k vill jag minnas och då kostade huset 2 160 000:-

Stamp-E

10 april 2013 13:39

tack min vän.. sparar kommentaren så kan jag och frugan räkna sen tillsammans.. den ena kåken vi spanar på ligger på runt 1,9 ... så då ligger vi ju ok till...

 
Ingela

Ingela

10 april 2013 13:37

Skickar massa länkar till dig.... hhehehehe

Billigt och snygga bostäder i Skurup

http://www.ingells.blogg.se

Stamp-E

10 april 2013 13:38

hehe tack tack..

men tyvärr så får jag inte iväg K till skurup :(

 
Ingela

Ingela

10 april 2013 13:41

Hos Länsförsäkringar kan man låna hela...

http://www.ingells.blogg.se

Stamp-E

10 april 2013 13:48

ja jag får börja med min bank och därefter sondera terrängen...

 
sölvi

sölvi

10 april 2013 23:57

visst är det kul att kunna äga sitt eget hus! Min gubbe och jag köpte hus för knappt ett år sen.Vi bor ju lite utanför de dyraste områderna, så här är huspriserna låga...Vårat hus kosta under en mille, och vi hade inte ett öre i kontantinsats, endast till pantbrev och lagfart.... resten blev blancolån..
Det är ett hus som är byggd 1907 ( ! ), med en trädgård på 6000kvm....Jag älskar det! Finns bild på det på min blogg, skitlustigt hus...Lycka till med banken nu!
Kramar.

http://kristenbloggen.blogg.se/inde,html

Stamp-E

11 april 2013 07:51

ja jag hoppas det, har ju aldrig gjort det :)

ja men något sånt hade varit guld... under en miljon, då kommer jag ner så bra i pantbrev och lagfart att det slänger jag in direkt... o även om det är blanco, så kan man börja amortera direkt eftersom det inte blir så mycket ränta (förhållandevis) på en mille...

1907... ja är huset bara skött, renoverat och uppdaterat så är det ok... men mest är jag intresserad av mycket nyare hus, är livrädd för att åka på massa renoveringar... ja ok, visst, det kan man på nya oxå, men generellt sätt menar jag...

tack ska du ha... vi får se efter nästa torsdag vad de säger... men jag tror de blir kinkiga om vi snackar om att låna över två millar... i o med att vi inte har någon insats mer än till pantbrev och lagfart.... vi får se...

kram o ha en bra dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stamp-E - Söndag 28 april 21:04

Av Stamp-E - Lördag 27 april 23:50

  OMG... alltså... ffs... sicket mög.. Netflix.. skojar ni... bud på att säga upp hela abonnemanget...    alltså grejen är att tanken är snöig. Man typ dör, eller väntar på döden, etc, det är ganska oklart, men man ska kanske till himlen ell...

Av Stamp-E - Söndag 21 april 21:34

Av Stamp-E - Lördag 20 april 23:38

  Vi fick äntligen tummarna loss och fick tag på Canceled och såg den. Och ja, den var ingen höjdare, tyvärr, den kändes rakt igenom som ett hopklipp av några filmer som var helt ok och trots flera filmer som var helt ok som var grunden för manu...

Av Stamp-E - Lördag 20 april 18:53

  hahaha alltså jag vet inte vad jag ska säga. Jag får nog dela upp recensionen i två delar, fast dom kommer nog ändå gå in i varandras. Alltså wow. W to the O to the W. Alltså.. jesus... om ni inte vet vad 4D är så är det 19 olika effekter som ...

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards