Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

litta synd igår (sluta nu med era snuskiga tankar)

Av Stamp-E - 24 april 2013 08:40

hehe... snackar om käket.... 


vi drog till Natalies på Pers Krog... o något märkligt hade hänt... 


det var nästan helt öde... det var iofs vardag och runt 17-tiden, men brukar ändå vara ganska mycket folk... 


vi möts av beskedet att de inte har någon alkoholförsäljning, like we care, men ändå.... 

vi hör när folk ringer att de berättar att de blev av med den i fredags... 


det är bara två nya som möter oss.. dessutom presenterar de stället som Pers Krog, inget natalies... något har hänt... 


maten smakade sådär.. och mot slutet inte gott alls.. lite kemikalie-aktigt.. flera av mina favorit-såser smakade inte så gott som de brukade... pommesarna var helt dränkta i salt, det låg liksom i högar ovanpå, skulle fan fotat det.... 


vi käkade fondue alltså... köttet var inte speciellt gott heller.. men det var dyrt haha.... 


jaja det var mysigt i alla fall bara jag och min fru.... 


(men sorry O, du lär aldrig få prova deras mat)

 
 
Ingela

Ingela

24 april 2013 08:53

Auh, så tradigt! Alkoholtillstånd blir du av med om det varit en razzia från skattemyndigheten eller tillsynsmyndigheten som kollat om du säljer till underåriga. Kan även vara skulder (ett företag måste ha en balanserad finansiering)

http://www.ingells.blogg.se

Stamp-E

24 april 2013 09:02

mmmm... ja jag vet, jobbar med en snubbe som jobbar med tillsyn av sånt shit...

kan ju även vara att de glömt att förnya/ansöka om... eller så kanske det var Natalies som hade tillståndet, och om de drog sig ur, så kan Pers krog kamma sig... eller om ägaren dömd för annan kriminell verksamhet kan man oxå hamna i shit....

Fan, tyvärr så brukar inte såna ställen överleva många dagar utan tillstånd, det är ju så stor andel av deras intäkter...

Kommer ihåg Veras på gustav adolfs torg, helt underbar restaurang... total-krasch deluxe direkt efter de loosade tillståndet... och då var ändå maten sjuuuuukt god..

men va fan, alkohol är manna för folket... tyvärr....

 
Kerstin

Kerstin

24 april 2013 11:50

Tråkigt att det blivit så, när man har en favoritrestaurang... Men mysigt att ni fick komma ut själva sådär mitt i veckan =D

http://chetti.blogg.se

Stamp-E

24 april 2013 11:55

mmmm eller hur.... stans godaste fondue.. all ruined... :(

ja det var super... min fru behövde avkoppling några timmar, jag slängde fram en femhunka, bad farmor passa två timmar och sen drog vi

 
Jan

Jan

25 april 2013 11:03

Amen vad f... Vi som tänkte sticka dit och fira bröllopsdagen med fondue nästa vecka. Ja, alltså alkoholen klarar jag mig utan för en kväll..., men om maten blivit sämre, så får det kanske bli något annat... Well well... Typisch...

http://ordskalv.blogg.se

Stamp-E

25 april 2013 11:06

tja, eller så try it... who knows... det kanske var bad luck då... o andra sidan.. så lär kanske inte haket vara kvar om de inte får sälja alkohol.. brukar ju sluta så...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stamp-E - Måndag 13 maj 06:10

Av Stamp-E - Söndag 5 maj 20:36

                    ...

Av Stamp-E - Söndag 28 april 21:04

Av Stamp-E - Lördag 27 april 23:50

  OMG... alltså... ffs... sicket mög.. Netflix.. skojar ni... bud på att säga upp hela abonnemanget...    alltså grejen är att tanken är snöig. Man typ dör, eller väntar på döden, etc, det är ganska oklart, men man ska kanske till himlen ell...

Av Stamp-E - Söndag 21 april 21:34

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards