Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Direktlänk till inlägg 29 april 2015

deklarationen inne...

Av Stamp-E - 29 april 2015 15:17

fick äntligen siffrorna från revisorn... så nu är skiten inlämnad.... 

det blev ungefär som jag räknat och betalat från början... 7 k tillbaka... 

o andra sidan är det ingenting om man räknar på vad jag har betalat in... 

det är sinnessjuk skatt på all vinst från handelsbolag... sinnessjuk..... 

och så frågar man sig varför företagarna lämnar sverige... 

snälla sverige... ni ska inte straffa dom som ser till så att det rullar in pengar.. 

ni ska premiera dom.... om jag betalar in dubbelt/trippelt/eller mer skatt än en 

vanlig arbetare, ska jag då megastraffas för det? Jag jobbar 16 timmar om dygnet, 

7 dagar i veckan.... och jag har mindre lön än fakking tiggarna utanför snabbköpet.... 

men men.. jag är min egen chef.... 


yes.. men haj haaaaj... 

 
 
Kerstin

Kerstin

29 april 2015 22:31

Åh, jag vet... F's 4 år som egen åkare minns jag som skatt/moms och inte mycket pengar i handen trots många arbetade timmar och hög bruttoinkomst... Hans chaufförer fick mer i handen än han själv.

http://www.chetti.blogg.se

Stamp-E

29 april 2015 22:56

ja det är stört.... ja som anställd hade det varit på ett litet annat sätt.. o andra sidan, så som anställd så ser man inte hur mycket pengar som företaget får betala för en som anställd, många tror att det bara är bruttolönen... men det är 50% till som arbetsgivaren får betala....

 
Ingela

Ingela

8 maj 2015 06:52

Klart att folk vet att företagaren betalar arbetsgivaravgift etc. Men är det mindre i handen än vad du räknat med när du sa upp dig?

http://www.ingells.blogg.se

Stamp-E

8 maj 2015 06:55

nja... det är inte riktigt lönen... det är mer vinsten.... ju mer effektivt arbete, ju större omsättning.... men ju mer omsättning... ju mer skatt... ju rent tekniskt, mindre vinst....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stamp-E - Söndag 24 mars 21:46

Av Stamp-E - Lördag 23 mars 23:52

    haha såg denna av en slump på Youtube Shorts och insåg att vi inte sett den men att den verkade ball, gav den en chans, och den var helt ok.    En rolig charmig och underhållande komedi med goa twistar, den påminner lite om Click och l...

Av Stamp-E - Lördag 16 mars 22:53

  ALLTSÅ FFS!!! PÅ RIKTIGT... 7,4 på imdb... HUUUUUR??? VA????? och nu när jag kollar i efterhand så ser jag att det endast är 83 pers som röstat så det måste vara riggat...    jaja va ska man säga... storyn var ok men den blev så sugigt d...

Av Stamp-E - Söndag 10 mars 19:55

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards