Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Direktlänk till inlägg 18 juli 2022

Kvällens rulle : Mad God

Av Stamp-E - 18 juli 2022 23:03


alltså... detta är en film som ni måste ha sett för att över huvudtaget förstå min recension... eller.. alltså det är svårt att förklara.. egentligen så förstår inte ens den som ser filmen filmen... 


Detta är en dystopisk berättelse gjord genom dockor.. den är bisarr, mörk, ockult, slaktig, märklig, äcklig, vulgär, obegriplig, och så fort du tror att du har "aha" i filmen så nej, då var det nog inte så... 


det är egentligen en psykos, en feberdröm, en mardröm, hallucinationer, paranojor, vulgo-fantasier, ett vuxet barn som inte fick vara ett barn och som återupplever barndomen på ett sjukt sätt... eller.. inte.... 


Det finns säkert en story som skulle lättare förklara filmen. Men film måste vara mer än så. Det måste gå att se en film utan att det ska finnas ett manus som man på något sätt måste ha fått tag på och läst innan. Och om du måste ha en förklarings-manus till en film så är filmen inte ägnad till alla, för alla.


Jag misstänker att detta är en sådan sorts smal-film som de som ser den i det sällskapet aldrig skulle våga uttala sig så som jag har gjort här för att då hade folk sett ner på dem som "du förstår ju inte".. Så som många smal-filmer är. Jag kan absolut uppskatta smal-film, men det måste finnas mer substans än att man måste vara en ultra-invigd ja-sägare med oerhört speciell syn på sig själv som otroligt speciell och icke-vanlig och som på något sätt genom den förvrängda självbilden tror att hen är bättre än andra människor medans det i själva verket är den personen med peter pan-syndrom som inte lever i verkligheten. 


Hehe, sorry, jag snöade iväg, men vi rörde ett speciellt ämne, människor som tror för mycket om sig själva, som ser sig själva som så jävla speciella, när de i själva verket bara vill tillhöra men är så rädda. 


och detta blev galet ologiskt men helt logiskt vilket passar bra ihop med filmen jag recenserat. tjingeling

 
 
Ingen bild

EN SUPERTRÅNGSYNT HORUNGE

19 juli 2022 16:53

Jag fattade inte ett dugg av handlingen. Det är en "experimentell skräckfilm". 5/5 i mina ögon, då det visuella föll mig i smaken.

Mvh

Stamp-E

19 juli 2022 18:59

Gud älskar dig ändå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stamp-E - Måndag 13 maj 06:10

Av Stamp-E - Söndag 5 maj 20:36

                    ...

Av Stamp-E - Söndag 28 april 21:04

Av Stamp-E - Lördag 27 april 23:50

  OMG... alltså... ffs... sicket mög.. Netflix.. skojar ni... bud på att säga upp hela abonnemanget...    alltså grejen är att tanken är snöig. Man typ dör, eller väntar på döden, etc, det är ganska oklart, men man ska kanske till himlen ell...

Av Stamp-E - Söndag 21 april 21:34

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards