Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

jag är helt förstummad... tror knappt mina öron... sa hon verkligen det jag hörde???

Av Stamp-E - 28 september 2011 08:13

åter från lillemans skola. vi pratade med hans lärare, hon bekräftade att hon hade hört vad som hade hänt igår och säger att den kvinnan som var där igår har ringt hem till pojkarnas föräldrar och pratat med dem. sen skickar hon ut e-man ur rummet för att hon vill prata med oss själva. hon säger då att de pojkarna är inblandade i väldigt många incidenter, att de inte är speciellt snälla, och att läraren igår inte är lärare, utan arkeolog, men att det finns väldigt lite jobb för arkeologer, och eftersom hon kan många språk, så är hon ändå en tillgång för skolan.


sen sänker hon rösten, lutar sig fram mot oss och nästan viskar fram: "hade jag varit er hade jag tagit mitt barn från denna skolan".... jag blir lika ledsen just nu när jag skriver detta som när jag hörde det, tårarna trängs i mina ögon... att höra detta från läraren till sin sons klass var en fruktansvärd chock.


hon berättar då att de har väldigt mycket kulturella problem på skolan, att det nästan bara är uteslutande muslimska barn på skolan, och att de gaddar ihop sig mot "svenskarna". (avskyr det uttrycket eftersom jag anser och står för att är du född här, har uppehållstillstånd eller svenskt medborgarskap, så ska du räknas som svensk, men jag upprepar bara vad läraren sa, inget annat, lägger inga värderingar i det). Hon säger att de flesta av barnen även går och läser koranen i mosken, och att de är som små robotar. (än en gång, hennes ord)


hon säger vidare att problemen bara blir värre och värre på skolan, och att hon själv ska söka sig vidare från skolan. När jag säger att jag vill avvakta, så menar hon bara på att det finns ingen mening med det, att det inte kommer att bli bättre, och att E är en så fin och kärleksfull pojke o att hon inte vill att han ska bli förstörd. Hon tipsar därefter om en annan skola som vi tittade på innan, men som har en kristen förton, och vi vill egentligen inte att e ska färgas av någon trosuppfattning i en så ung ålder. När jag säger detta till läraren så går hon nästan igång och menar på, vad är värst egentligen? att han får kristna påtryckningar eller går kvar på den skolan?


Hon säger att vi inte får säga att hon sagt detta till oss, men att hon var tvungen, för att hon bryr sig så mycket om E och inte vill att han ska råka illa ut.


Jag är så jävla ledsen just nu. Jag vill bara min son det bästa. Men va fan, han har ju precis börjat där. O det är en liten skola. Hur är det möjligt? hur är det fucking möjligt? O va fan är det för jävla ungar, eller rättare sagt, jävla föräldrar, som lär sina barn sån skit, att utsätta andra barn för grov mobbing på grund utav annan hudfärg eller trosuppfattning? va? har man inte kommit hit från andra länder just på grund av att man vill fly ifrån förföljelse och terror på grund av de orsakerna?


jag slutar skriva nu innan jag skriver något jag kommer att få ångra.

 
 
Ingela

Ingela

28 september 2011 10:24

Ojojoj, hon får inte säga allt det hon sagt till er, men jag förstår att hon kände att hon vill varna er. Jag tycker ni ska följa vad hon sa, byt skola nu direkt! Ju längre terminen går ju svårare är det annars att komma in i kompisgänget. Tråkigt, men gör det nu direkt. Och vi lever i ett samhälle med kristna värderingar och tror påverkan om Gud, Jesus är liten, om ni bara förklarar hur era egna värderingar ser ut för E. Kram

http://www.ingells.blogg.se

Stamp-E

28 september 2011 12:03

ja men vi kommer göra allt vi kan för att flytta honom snarast... hittar vi ingen skola får mamma vara privat-lärare på heltid haha :D

ja hellre hällörad än stygg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stamp-E - Söndag 24 mars 21:46

Av Stamp-E - Lördag 23 mars 23:52

    haha såg denna av en slump på Youtube Shorts och insåg att vi inte sett den men att den verkade ball, gav den en chans, och den var helt ok.    En rolig charmig och underhållande komedi med goa twistar, den påminner lite om Click och l...

Av Stamp-E - Lördag 16 mars 22:53

  ALLTSÅ FFS!!! PÅ RIKTIGT... 7,4 på imdb... HUUUUUR??? VA????? och nu när jag kollar i efterhand så ser jag att det endast är 83 pers som röstat så det måste vara riggat...    jaja va ska man säga... storyn var ok men den blev så sugigt d...

Av Stamp-E - Söndag 10 mars 19:55

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards