Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Direktlänk till inlägg 1 februari 2013

fan vill inte men måste nog....

Av Stamp-E - 1 februari 2013 15:11

börjar sätta sig i halsen nu.... och det känns som en märklig slang som går mellan hals och mitt öra, som typ ett tjockt band, svårt att förklara... inte så att det gör ont, snarare att det spänner, nästan som man har en öronpropp i, en liten en, och den går i ett snöre inuti halsen.... 


i halsen börjar det dock kännas bull... fan... 


samtidigt, detta jobb är så sjukt krävande, tar totalt musten ur en, så om man inte sover mer än jag gör, så klarar man det helt enkelt inte.... rent fysiskt alltså.. psykiskt gav jag upp för länge sen ... hahahahahhahahahhaha


nä det ser ut som om jag får ta en veckas träningspaus faktiskt.. för ska jag inte träna idag, ja då jävlar ska jag inte träna måndag o onsdag heller.. för då måste jag vila... för just nu känns det precis som groundhog day.... liksom jag satt så här förra fredagen... bestämde mig för att skippa träningen för att jag var snorig, ont i hals och besvär i örat... sen känner jag mig så där, tränar måndag och onsdag och se på fan, nu sitter jag fan ta mig här igen... exakt samma shit som förra fredagen... 


o jag måste bara vara frisk när det är operation... jag bara måste... 


ni som inte känner mig, eller bara känner mig lite grann, kan tycka att jag är lite löjlig, lite patetisk, som håller på o velar och wajnar så här.... men ser ni, detta är min verklighet... detta våldtar min hjärna och sinne.... 


varför tror ni att när jag fann drogerna valde att leva med dem i så lång tid, trots att jag levde i rännstenen och bara ville dö...... för de gav mig befrielse, de gav mig lugn, stillade min hjärna, gav mig något annat att tänka på (när nästa pengar, mer grejer, akta bängen, etc etc).... 


alltså när jag mår bra, när livet är bra, då är jag superklar på hur jag hanterar vardagen.... jag har bra koll på min beroendesjukdom, jag vet hur jag ska hantera min vardag, och jag är väldigt vaken. Detta ser jag fram för allt på hur jag hanterat min träning, min mat och min rökning .. alltså hur jag lagt upp en plan, tagit ett beslut och sedan genomfört det... detsamma gjorde jag med drogerna när jag väl förstod hur jag skulle göra, vad jag var tvungen att göra för att klara av det...


men när jag är sjuk, då är det precis som om allt sunt förnuft bara försvinner... o jag försöker hålla mig kvar i det som jag lärt mig, träna, sköta maten, etc, ni förstår.... men när jag då inte ens kan göra det.... då börjar demonen i mig härja.... nu är iofs inte droger mitt första val längre, min omgivning/familj behöver inte oroa sig att jag ska börja missbruka/ta något bara för att allt skiter sig, för det gör jag inte, men nu är det maten som spökar..... 


ähh va rörigt detta blev.. whatever, detta är min blogg, mitt liv, jag skriver för min skull.... 


jag bjuder på ett klipp som visar hur det såg ut, och där jag inte vill vara igen.... för ska vi vara ärliga, det ger inte ett skit... SAY NO TO DRUGS!!!



CHOOSE LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
 
Tant A

Tant A

1 februari 2013 19:54

Jag måste bara säga att jag förstår dig, dom här känslorna, så äckligt väl!!

http://everydaygodess.bloggplatsen.se

Stamp-E

1 februari 2013 20:18

skönt att höra :)

 
Sölvi

Sölvi

1 februari 2013 20:31

Hejhej....
Jag förstår så väl, tror jag, detta med "beroendesjukdom/personlighet", eller vad det heter.Jag har nog mycket av det själv, jag kunde så lätt ha hamnat i nåt form av beroende själv, då främst droger.Det var nära på några gånger.
Jag vet med mej själv att jag har detta i mitt liv, och vissa saker måste jag hålla mej undan, helt enkelt....
Hoppas du, och familjen får en underbar helg.Kram /Sölvi :)

http://kristenbloggen.blogg.se/index.html

Stamp-E

1 februari 2013 20:38

mmmm.. ja det är ju så.... men det är ett billigt pris att betala....

detsammma.. kram

 
Kerstin

Kerstin

2 februari 2013 14:32

Känner så igen mig i ditt tänkande! Det här tänkandet, kriget i hjärnan...

När jag tränar och äter rätt känner jag mig på topp och inget kan stoppa mig.
Men så händer något eller inte, sjukdom eller liknande och allt bara fallerar och det är där jag är nu. Min hjärna krigar som fan just nu. Sockret tar över allt i min hjärna och bara pissar på min träning och välmående...

Åh, ge mig styrka att bryta detta sjuka beteende. Funderar på allvar att leta upp AS (anonyma sockerberoende)

Hoppas vi en dag kan hitta en balans i livet och sluta ha dessa hjärnkrig. Eller att vi accepterar att det är så vi är och får redskap att hantera det.

Kramar bror

http://chetti.blogg.se

Stamp-E

2 februari 2013 14:40

jo, men du gav ju efter för länge sen, aja, försök inte lägga över ditt ansvar nu haha....

as? du menar väl oa?

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stamp-E - Söndag 28 april 21:04

Av Stamp-E - Lördag 27 april 23:50

  OMG... alltså... ffs... sicket mög.. Netflix.. skojar ni... bud på att säga upp hela abonnemanget...    alltså grejen är att tanken är snöig. Man typ dör, eller väntar på döden, etc, det är ganska oklart, men man ska kanske till himlen ell...

Av Stamp-E - Söndag 21 april 21:34

Av Stamp-E - Lördag 20 april 23:38

  Vi fick äntligen tummarna loss och fick tag på Canceled och såg den. Och ja, den var ingen höjdare, tyvärr, den kändes rakt igenom som ett hopklipp av några filmer som var helt ok och trots flera filmer som var helt ok som var grunden för manu...

Av Stamp-E - Lördag 20 april 18:53

  hahaha alltså jag vet inte vad jag ska säga. Jag får nog dela upp recensionen i två delar, fast dom kommer nog ändå gå in i varandras. Alltså wow. W to the O to the W. Alltså.. jesus... om ni inte vet vad 4D är så är det 19 olika effekter som ...

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards