Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Alla inlägg under maj 2013

Av Stamp-E - 29 maj 2013 22:17

blev en rejäl runda idag... sprang med Es gudfar.... en gammal polare... snackade och sprang, gick snabbt, sprang... kul... det var ju riktigt fint väder då oxå... sprang genom hela gamla stugområdet mossängen och sprang förbi vår gamla stuga... får spana närmare nästa gång.... 


brände fan över 1000 kcal idag... o då tog vi ändå en mindre runda än beräknat.... gött.... kändes bra... 


tyvärr, av någon mycket märklig anledning, så har inte min visare kollat hastighet eller hur långt jag sprang :(


men här får ni chart av det den mätte...


 

Av Stamp-E - 29 maj 2013 10:36

Frun där hemma fimpade nu hans bassäng, och således kommer han sluta sina dagar (minuter?) kippande efter luft på torra land... eller så bara krymper han ihop haha.. 


men en riktig blåsning var det... så här var det tänkt... 


 


mmm växer o växer my ass... (nä inte ens det gör det nu längre haha)


Farväl Dino... min kära vän.. du stod där och glodde på mig när jag höll på vid spegeln på morgonen... 


nu blir du blott en hoptorkad mög-hög.... 


 


Av Stamp-E - 28 maj 2013 11:53

får pynta allting själv.. går inte att göra något.. går inte att överklaga.. 


jag försökte än en gång med att "om ni hade gjort det o det innan" men jag kom ingen vart... de har alla förklaringar, att det gör vi inte i förväg, att där var kanske en spricka, ditt o datt.... 


cirka 5500 kr kommer det att kosta.... 


fan.. jaja.. jag behöver inte bestämma mig nu... garantin för kronan gäller i två år.. men vem fan bryr sig när jag ska betala så jävla mycket pengar ändå annars... stört... 


jag skriver summorna här till mig själv för påminnelsen, men även till er för att se det sinnessjuka... 


3225 kr för rotfyllning (som du fucking kunde ha gjort när jag bara betalade 15 %!) det blir ungefär 3000 med rabatten när man glider över 3 lakan.... 


sen kostar själva uppbyggnaden cirka 2900 kr, det får jag hälften av, så det blir 1450-1500 kr.... 


sen kostar guldstiftet 1000 kr, och jag får ingen rabatt på guldet, så det kostar vad det kostar... 


cirka 5500 kr .... mmm.. jo jag tackar jag... 


och när jag är föräldraledig så kommer jag få ungefär 4000-5000 mindre (ut!) i månaden... ffs.... 


;( 

Av Stamp-E - 27 maj 2013 21:41

Soon thailand.. soon... :D


 


fan va sjukt verkligt det blev när jag la ut pengarna jag annars hade lagt på cigg.... haha.... 

Av Stamp-E - 27 maj 2013 19:59

var ju inte riktigt meningen o bli så mycket.... jag skulle bara lägga på 100 kcal per gång.... blev nästan 250 mer idag hehe..... 


men gött var det... det är tungt... och det kommer kännas imorgon.. men fan va skönt... o en helt underbar runda... önskar jag kunde ta med mobilen o fota, men jag pallar inte springa med den på mig.... 


men en helt underbar runda.... 


genom massor av underbara villakvarter... ner där vi haft stuga innan, inte ända in i stugbyn men in där de förståndshandikappade bodde förr... där fanns pooler o sånt innan.. de var borta, och det var stängt för genomgång, så jag fick springa en lång runda innanför.... sen testade jag den nya bron över en väg som går där ute... sen ännu fler villor.. sen förbi hästastallet, malmö ridskola, och sen glida igenom gamla kroksbäck för att avsluta hemma... 


888 kcal blev det.... skönt som fan.... och jag ska snöa runt ännu mer nästa gång.... tänkte kanske glida neråt limhamn då kanske.... det är helt underbart där inne i villa-kvarteren så här års.... luktar gott, det joggar lite folk här o var, bara massa mys...


japp japp... bjuder på dagens karta...


 

Av Stamp-E - 27 maj 2013 19:39

båda är lika dåraktiga.... 


det är fan inte friskt... 


en ung-jävel som bara helt oprovocerat biter E i armen idag.... märket blev GENOM tjock tröja PLUS jacka.... 


 


ingen ringer hem, ingen säger något, e berättar själv.... 


jag ringer direkt till hans lärare.. hon vet inget... hon lämnar luren till assistenten som såg det och ingrep.... han bad om ursäkt flera gånger och skulle ta tag i det...


efter en liten stund så ringer e:s lärare... hon har då snackat med den andre killens lärare.. som ska snacka med den andre killens mamma.... och sen återkomma... men ingen har återkommit än... visst vi har varit ute, men vi har båda mobiler, så de har inte hört av sig.... 


det sjuka i allt är att den här killen och e var jättebra vänner innan.... de har varit hemma hos varandra, e har ätit middag hos honom, k har snackat med hans mamma x antal gånger... men e berättar att de andra stygga/dumma killarna som han nu hänger med, slog honom och var dum mot honom innan... och han pallade inte det mer.. så han började vara med dom istället... (if u cant beat them, join them)... och då blev han som dem... ett äckligt jävla svin (och jo, man får säga så om barn, skiter väl jag i, är det pack så är det pack)


jaja vi får se vad som händer.... annars får man kanske se till o göra någonting själv....

Av Stamp-E - 27 maj 2013 08:32

fick precis svar från chefen där... 


personen som fick jobbet hade mer erfarenhet inom psykiatrin och hemlöshet... 


inget att göra åt det, det är svårt att konkurrera mot erfarenhet... bra att jag fick svar så fort hon kunde i alla fall, det känns ärligt och uppriktigt.


Har idag pratat med de som ansvarar för dagis/förskole-platserna i stadsdelen ang. dilemmat med att vi har plats fårn 1a september men inte kan börja använda den förrän i slutet av oktober... 


så länge vi pratar med dagiset i tid samt betalar för platsen så ska det inte vara några problem. Skönt som fan i alla fall och få det beskedet, då kan man släppa det.... 


nu är det bara att blicka framåt... 


nu kämpar jag mest med mina inre demoner... alltså de som säger till mig hur jobbigt det kommer att vara att komma tillbaka till jobb efter 3 månaders frånvaro... va fan liksom... va fan håller de på o fuckar med mitt inre för???


varför kan jag inte istället bara glädjas och njuta framåt av att jag ska vara ledig/borta från jobb i 3 månader... varav nästan en hel månad med hela familjen, och 2 månader med frun och lilleman, och 1 månad bara jag och Lil O.... 


NÄÄÄÄÄ.. istället så ska mitt inre (jag) bekymra mig om hur det ser ut på min tjänst när jag är åter.... 


haha... för mycket.. jaja fuck it.... jag tänker inte sabba detta.... 


nu är det grönt med både jobb och dagis... nu har jag vikarie och jag har dagisplats... nu ska jag blicka framåt och se fram emot denna efterlängtade ledighet.... och låta jobbet sköta sig själv.... MEN..... ett stort men... 

dennna gången ska jag (försöka) se till så att det är lite lugnare när jag är åter.... det är tyvärr inte jag som styr över besöken, men jag hoppas att min vikarie inte bokar upp för mycket första veckan när jag ska åter.... 


japp jappp... nu ska jag skaka av mig mina måndags-demoner och blicka framåt... 


dessutom... det är ju måndag, träningsdag :D Ska ut och rasta mig själv ordentligt ikväll hehe

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards