Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

varit på återkontroll

Av Stamp-E - 13 mars 2013 16:47

fan tro om det inte är samma kärring som i måndags... 

fan gillar inte henne alls.. .känns så otroligt oseriös och oengarerad..... 

så huggig mot en, på en som en dåre... plus denna jävla äckliga hosta hon har.... örk.. säkert rökare haha.... 


det känns inte sådär jättekul efter besöket... mitt hb-värde hade sjunkit kraftigt så som jag ser det... nere på 102, och det var 103 när jag skrevs ut i fredags, och 110! i måndags.... så det känns inte bra alls.. men hon sa att jag inte ska äta mer järntabletter än vad jag gör, utan jag ska äta massa såna jävla grönsaker haha... typ broccoli o sånt.. lol... jaavisst...


sen bad jag henne byta den där vacuum-pumpen som drar ut all vätska i dränet... och efter att jag själv fått dra loss slangen (ja jag vet, för helvete, inte ens det gjorde hon.. och dessutom med kommentaren "du som är en stark man".. va fan, jag har precis blivit uppskuren två gånger, jag kan fan knappt hålla ett mjölkpaket)..... och efter hon bytt den.. så funkar inte skiten.. jag är i halv/hel panik här... .jag fick själv dra igång vacuumet igen i den.. men hon har gjort något fel... jag vet det. fan, jag ligger på 200-300 ml dygnet ut ur dränet... nu är det över en timme sedan hon byttte det.. och inte ett skit har gått igenom.....


men k säger att hon ska kolla på det när hon kommer hem, de är på kung-fun.... och är det inte bra då, eller om hon inte får rätt på det, så åker jag in akut till sjukhuset, för då betyder det att all vätskan istället stannar kvar inne i min buk... och det innebär att de måste öppna mig igen... så fuck dat....


hon ska ringa mig fredag morgon för att kolla läget hur det gått med vätskan.. ska bli intressant...


dessutom.. nu visar det sig att jag inte ska börja med mitt klexane... så där la jag flera hundra spänn helt i onödan..  så vet ni någon som behöver klexane, säg bara till :D det är alltså blodförtunnande i sprutor.. inget roligare än så.. men de var dyra... 



 
 
kaffehörnan

kaffehörnan

13 mars 2013 18:02

Halloj mannen. Nu är dagens stjärna kan vara du idag
Ha en snygg kväll

http://www.kaffehornan.se

Stamp-E

13 mars 2013 18:59

hallå du. ska genast spana.

tack detsamma

 
anna

anna

13 mars 2013 18:39

Kikar in här från kaffehörnan och ville önska en trevlig kväll

http://heltenklaanna.blogg.se

Stamp-E

13 mars 2013 19:00

tack detsammma

 
Ingen bild

mamma

13 mars 2013 22:23

Låter inte bra med dränet. Hoppas K kunde klara det. Ingen proffsig kärring - borde arbeta på ett annat ställe! Jag håller tummarna så att det rinner ut lite nu för någon ytterligare operation skall inte behövas. Kan du inte kontakta läkaren och berätta om problemen?

Stamp-E

13 mars 2013 22:54

ja det är skumt. jag har själv hållt på en massa med det, öppnade igen och gjorde nytt vakuum. det är dock inte mycket vätska alls som kommer i det nu, och det är skumt som fan...

jag ska kontakta dem imorgon om det fortfarande är märkligt....

 
Ingela

Ingela

14 mars 2013 08:34

Precis som vid en förlossning borde man kunna begära en annan sköterska!! Prata med läkaren om hur du upplever henne, så här får det inte gå till. Hoppas du får rätt på det! kram

http://www.ingells.blogg.se

Stamp-E

14 mars 2013 10:15

jo det kan man säkert... samtidigt så är kliniken inte jättestor.... och jag ska ju gå där ett bra tag.... så jag orkar inte hamna i beef..... jag ger henne nån chans till....

kram

 
Ingen bild

mamma

14 mars 2013 10:43

Hoppas dränet fungerar bättre nu. Ingen fara med blodvärdet - du är ju nyss opererad, men maten är viktig. Tycker du inte om leverpastej eller färska jordgubbar? Gröna grönsaker är bra men tycker du inte om någon sort alls är det besvärligt. Kan man kanske "gömma" dem i någon maträtt och ändå få i sig dem. Det blodförtunnande medlet kan kanske återlämnas till apoteket om förpackningen är obruten. Tänker på dig!

Stamp-E

14 mars 2013 10:48

hej hej. ja jag hoppas det med. flödet ut funkar men det är inte så mycket, men o andra sidan ska det ju minska, får se imorgon när hon ska ringa och kolla upp hur mycket som flödat ut.

hehe nej jag gillar inte något sånt shit haha.. o man kan inte gömma det i min mat hehe.... kanske göra en kaka eller smoothie i så fall hehe.

man får inte lämna tillbaka uthämtad medicin, har kollat upp det, det är en säkerhetsåtgärd, så det är bara att kasta skiten.. sura pengar, men o andra sidan, jag skulle ändå använt det annars, så skit samma... kan ju faktiskt vara skönt att ha sluppit blodförtunnande (så vidare jag nu inte får en propp hehe)

tack mor, det värmer att höra.

 
Kerstin

Kerstin

14 mars 2013 14:41

Typiskt att du fick henne =(
Okompetent känns hon som, jag skulle nog försöka byta sjuksköterska! Prata med din läkare, det blir säkert inga problem.

Hoppas det snart slutar rinna ur ditt dränage. Inte roligt att ha något sådant hängande hela tiden.

Allt går att säljas ju, får man sälja medicin som privatperson? Testa att sälja sprutorna på Tradera? =)

Kämpa på!!

http://chetti.blogg.se

Stamp-E

14 mars 2013 14:46

mmmm så klart med p-otur....
har dock svarat på det tidigare, går inte igång med något sånt just nu...

ja det flödar för fullt men blir litte mindre dag för dag, kanske till på måndag kanske...

tror inte du får sälja mediciner på tradera, är ganska säker på det....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stamp-E - Söndag 28 april 21:04

Av Stamp-E - Lördag 27 april 23:50

  OMG... alltså... ffs... sicket mög.. Netflix.. skojar ni... bud på att säga upp hela abonnemanget...    alltså grejen är att tanken är snöig. Man typ dör, eller väntar på döden, etc, det är ganska oklart, men man ska kanske till himlen ell...

Av Stamp-E - Söndag 21 april 21:34

Av Stamp-E - Lördag 20 april 23:38

  Vi fick äntligen tummarna loss och fick tag på Canceled och såg den. Och ja, den var ingen höjdare, tyvärr, den kändes rakt igenom som ett hopklipp av några filmer som var helt ok och trots flera filmer som var helt ok som var grunden för manu...

Av Stamp-E - Lördag 20 april 18:53

  hahaha alltså jag vet inte vad jag ska säga. Jag får nog dela upp recensionen i två delar, fast dom kommer nog ändå gå in i varandras. Alltså wow. W to the O to the W. Alltså.. jesus... om ni inte vet vad 4D är så är det 19 olika effekter som ...

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards