Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Stamp-E - 13 oktober 2010 08:59

lol... snubben som skulle ha lägenheten efter oss... eller ska ha menar jag.. vilket skämt.. har spelat liiide allan-ballan hela tiden.. att han ska fixa det o det i lägenheten.. o vi kan låta det o det vara.... för han ska fixa allt.. o det är inga problem.. o det är förslitningsskador... bla bla bla.. så igår när jag skulle flytta alla grejer man har ni vet försäkringar o tele o bredband o tidning o etc etc etc så behövde jag veta exakt när vi ska dra.... så jag ber k att kontakta honom o höra vilket deal vi har om han får lägenheten en vecka tidigare.. alltså om han kan fixa det han sa han skulle fixa eller om jag får en del av hyran eller vad... då ringer han upp k och säger skitsurt att ni kan flytta den 1a, jag behöver den inte innan.. lol.. vilket tomte... visste det var bara snack o lite hockey... va fan trodde han, att jag ska pynta hyran o han bara bo gratis... idiot....


sen pratar k med besiktningsmannen.... o han verkade ok... han sa att han ska räkna av exakt alla år på alla grejer... att vi ska komma överens om ett bra pris för det som är förstört, att vi inte ska bli ruinerade, att det inte ska bli så dyrt, och om vi inte har pengar nu så kan vi betala av, inga problem.. så det kändes ju faktiskt skönt att höra....


sen har vi det här med tarm-spräckar-fakking-jevla-blåsar-glocalnet....


alltså det är ju så att jag ska bo hos k tills siste december..... så telefon o bredband skulle ligga "vilande" fram tills dess.. tänkte jag.. planerade jag... tills jag ringer glocalnet, min fiiiina leverantör....


då är läget följande... för det första kostar det 900 spänn!!!! att flytta telefon och bredband... sen har dom inte vilande abonnemang, så jag får betala full kostnad fast det inte ens är inkopplat... o bredbandet tar 3-5 veckor att koppla in EFTER telefonen är inkopplad... men sen var dom såååååå snälla o bjuder på en flytt... lol... jävla pajasar.... o eftersom det är 3 månaders uppsägningstid på båda grejerna så är det inte lönt o klydda med det....


så det fick bli så här... jag flyttar telefonen till k... bredband kopplas ur men jag betalar full avgift hela tiden ändå.... sen första januari så flyttar vi telefonen in i nya lägenheten.... o därefter börjar dom projektera med bredbandet... sinnes....

jaja.. vad fan ska jag göra... dåligt glocalnet.... mycket dåligt...

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards