Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

blir ju aldrig frisk ju... (o dess svallvågor)

Av Stamp-E - 6 februari 2013 07:27

snörvel... fnys.... brr... usch.... 


blir aldrig riktigt frisk... tung i huvudet, snoret forsar, det snurrar i knoppen.... flunsig, slut, färdig.... 


men vi får se.. .kanske det vänder.... snart.. förhoppningsvis... verkligen.... 


idag har jag inte tränat på en vecka.... o ska inte träna... på fredag har jag planerat att träna... men kommer inte träna om jag inte är 100% bra... så är det bara.... så är det bara.... 


meanwhile som de säger i amerikatt.... så väcker den här jävla influensan ett sjuhelvetes ÄTABEHOV!!!!! o även om jag inte totalt släppt taget, för det har jag verkligen inte, så var det sjuuuuukt nära igår... o för en "vanlig" så släppte jag taget, men för mig så var det inte ens början... but still..... 


jag skyller på min fru :D hon ville ha ett lala från affären.... ok tänkte jag, hon är oxå sjuk o har andra kvinno-grajor nu, så det ska jag vara snäll o ordna.... letar o letar o letar efter något hyfsat "nyttigt" choklad (skulle blivit världens storsäljare för helvete, ett nyttigt choklad... lol.. finns det så säg bara till... o nu menar jag inte utan socker utan jag menar inga kalorier hehe)


anyway, hittar något litet utan tillsatt shit plus marsmallows av någon nyttig sort (haha).... 

sen köper jag en låda små twister, glassarna.... o ett gäng läsk.... 


hemma igen... käkar en liten bit av hennes lala, och en del marsmallowsar.... sen jävlar i det är det kört haha.... 


poppar en meeega-skål med popcorn (för 2a dagen i rad), går loss med den, sen fortsätter jag gå loss med glass som jag köpte i helgen, glassbåt, strut, popup, 2 twister till..... mmm... men när jag väl börjar rota o snegla i godis-skåpet, när jag börjar överväga att äta massa chips och en hel påse m&m, då lyckas jag slå till bromsen..... 

så det är jag glad för... visst, jag fick i mig en hel del onyttigt, men inte speciellt farligt ändå, och jag slog till bromsen i helt rätt tid... visst, det slank ner en glass till medans jag var ute med hundarna, men det finns värre saker jag kunde ätit, och jag är ju faktiskt ändå sjuk haha.. såååå synd om mig.... 


i övrigt så är det 28 dagar kvar till operationen... o det spökar i mitt huvud.... men va fan, jag vill göra det, och det blir tufft efteråt, men det är värt det!


haj och tjingeling

 
 
Kerstin

Kerstin

6 februari 2013 12:37

Det är så roligt att läsa dina inlägg haha. Jag vet precis hur du tänker och hur du känner så det är egentligen inget roligt.
Men man kan inte låta bli att skratta för du skriver på ett roligt sätt =)

Jobbigt att du fortfarande är dålig. Lilleman är oxå dålig, andra veckan med en jobbig förkylning som vägrar ge med sig...
Hoppas du snart blir bra!
Förstår ditt sug och att det är svårt att motstå utan dina normala rutiner träning och så. Men du är duktig! Det är ok att falla för frestelsen när man är sjuk. Du är ju så grym annars!

Har du kontakt med andra som genomgått en sådan här operation? Kanske de kan stötta dig och peppa dig?

Jag är oxå livärdd för narkos. Sövdes en gång och det var själva uppvaknandet som var ångest för mig. Hörde folk som pratade med mig men jag kunde inte öppna ögonen (typ som nattskräck) och var helt borta ett längre tag. Hatar att inte ha kontroll därav ångesten.
Men har hört av andra att de absolut inte kände så.

Du ska göra det och du kommer bli så nöjd att du gjorde det! Kom igen nu brorsan, du har varit med om värre =)

Krya på dig!!

http://chetti.blogg.se

Stamp-E

6 februari 2013 12:55

hehe så klart, jag är ju bäst :D

tack tack, ja det är inte lätt men va fan, det funkar....

nope, ingen alls, men det ordnar sig.

nattskräck? du menar sömnparalys? nej det är jag inte orolig för, då vet jag att jag lever ju :D

japp det ska jag... o du har rätt om det..

tack

 
Ingen bild

mamma

6 februari 2013 18:33

Sover du tillräckligt nu när du är sjuk? Det är ju under sömnen, som "soldaterna" jobbar. Klär du dig ordentligt när du är ute med hundarna? Vad säger de andra, som jobbar med andra klienter eller har du haft oturen att få de flesta och mest påfrestande? Se fram emot sjukskrivningen och gläds åt att någon annan måste ta över "hjulet"!

Stamp-E

6 februari 2013 20:10

nä det är ju mitt största problem, jag kommer aldrig i säng.... o sen har ju O varit lite dålig ett tag nu, så han piper varje natt flera gånger, så jag vaknar oxå....

de flesta av de andra har inte haft flera olika socionom-jobb som jag har haft, så de har inte något direkt att relatera till, men alla har det tufft på sitt sätt....

ja jag ser fram emot sjukskrivningen, min semester, föräldraledigheten och sen min nästa sjukskrivning hehe....

får väl göra några operationer om året haha..

p.s ingen speciell kommer tyvärr ha min tjänst under sjukskrivningen, så jag vet att det kommer vara total kaos när jag kommer tillbaka...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stamp-E - Söndag 28 april 21:04

Av Stamp-E - Lördag 27 april 23:50

  OMG... alltså... ffs... sicket mög.. Netflix.. skojar ni... bud på att säga upp hela abonnemanget...    alltså grejen är att tanken är snöig. Man typ dör, eller väntar på döden, etc, det är ganska oklart, men man ska kanske till himlen ell...

Av Stamp-E - Söndag 21 april 21:34

Av Stamp-E - Lördag 20 april 23:38

  Vi fick äntligen tummarna loss och fick tag på Canceled och såg den. Och ja, den var ingen höjdare, tyvärr, den kändes rakt igenom som ett hopklipp av några filmer som var helt ok och trots flera filmer som var helt ok som var grunden för manu...

Av Stamp-E - Lördag 20 april 18:53

  hahaha alltså jag vet inte vad jag ska säga. Jag får nog dela upp recensionen i två delar, fast dom kommer nog ändå gå in i varandras. Alltså wow. W to the O to the W. Alltså.. jesus... om ni inte vet vad 4D är så är det 19 olika effekter som ...

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards