Stamp-E... Follow My Path Thru Pain!!!

Alla inlägg under november 2012

Av Stamp-E - 1 november 2012 14:22

alltså för helvetes jävlar alltså.... 


jag var såååå  nära att flippa ut under ett möte jag hade idag... 


tror ni att det står fucking IDIOT i min panna eller??? ska ni försöka blåsa en blåsare??? o när jag väl slängde det rakt i ansiktet, ja då förstod inte personerna riktigt.... FÖRSTOD INTE MY ASS!!! ni förstår fakking precis vad ni gjort, men det var bull att jag kom på det, så nu kommer ni med någon jävla efterhandskonstruktion.... 


alltså jag var redan kokt innan idag, men efter detta mötet... OOOUUUHHHHHH GRRRR ARGHGHGHGHGGHGHHG


alltså detta är försörjningsstöd, socialbidrag, existensminimu, the last resort, sista utvägen.... detta är ingen extra-inkomst, hobby, lekstuga, pengar-för-att-jag-väntar-på-mitt-vd-jobb-men-jag-hoppade-av-skolan-i-åttan, jag-orkar-inte-bo-hemma, whatever... detta är för att alla andra resurser och möjligheter till att överleva dagen är totalt uttömda.... jag möter fler och fler människor som liksom tar detta som första steget så fort det kniper lite... 


kan du inte försörja dig, så får du väl planera för det.. inte bara skriva dig någon annanstans och bara komma och tigga lovor... what the fuck.... o (den jävla) socialtjänstlagen (ja sorry, jag menar det egentligen inte, men det känns lite så) är så tolkningsbar och svängbar så att man kan klämma ut lite kronor här o där... och detta VET FOLK! De vet precis vad de ska säga, hur de ska göra, vad de ska ljuga om, hitta på, förvanska, för att kunna få loss pengar... 


ibland känns det som ett pyramid-spel.. jag ser trådarna, många är släkt med varandra här, den bor hos den som bor hos den som bor hos den, hyres-delar hit o dit, har barnen skrivna där, den är "skild" där, etc... 


alltså ni skulle bara veta.... herrejävlar.... 


som tur är så får jag möjlighet att hjälpa många oxå... och det är en jävla tur.. det finns de som verkligen behöver hjälp och som gör sitt absolut bästa för att bli självförsörjande.... 


jag har en hel del som får jobb, börjar någon annan sysselsättning, börjar studera med csn.... 


men ack ack så många bara ligger och drar på soc år efter år efter år efter år.... 

o det är ju så att socialtjänstlagen har väldigt stor fokus på BARNENS BÄSTA... inget fel med det, om det inte hade varit så att folk vet detta.. .och utnyttjar det till max.... 


man kan, om man har barn, få sitt hela bistånd, bränna det på whatever och sedan gå och hävda nöd, visa på ett kontoudrag att det är tomt och få nya matpengar för en hel månad.... 


du kan, om du har barn, välja att köpa en ny tv för hyrespengarna, sedan gå och ansöka om nya hyrespengar, och för att vi vet hur dyrt det blir att akut-placera en barnfamilj, så betalar vi hyran en gång till.. 


listan kan göras hur lång som helst..... 


oohhh jag kan skriva hur mycket som helst.... o en dag, kanske jag gör det.... men inte idag... just nu behövde jag bara blåsa av lite ånga... 


jag har läs-dag imorgon... ska läsa EG-rätt och socialtjänsten.... har börjat så smått.. .lol alltså.... ja man kan blåsa socialtjänsten hur som.... men men.. 


nu släpper vi detta.... 


puuuh :D

Presentation

Omröstning

Min partner säger att vi är miljonärer inom 2 ½ år. Tror DU detta är möjligt?
 Ja
 Nej
 Jag är en bot och kan inte svara på den frågan.
 Vad är en miljonär?
 Pengar Schmengar
 Jag säger ja om jag får hälften

Fråga mig

27 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards